Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی را رد کرد.

در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از ایالات متحده و روسیه خواست تا مذاکرات در مورد پیمان استارت جدید را تجدید کرده و در راستای توافق جدیدی برای جایگزینی آن تلاش کنند.

گوترش طی سخنانی در جلسه شورای امنیت درباره خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه، بر نیاز حیاتی هر دو کشور که دارای مهم‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای در جهان هستند برای یک توافق هسته‌ای و موشکی جدید، تأکید کرد تا در خلع سلاح هسته‌ای الگو باشند و مذاکرات را برای اجرای کامل پیمان استارت جدید از سر بگیرند.

توافق استارت نخستین بار در اواخر حیات شوروی سابق میان این کشور و آمریکا برای کنترل تسلیحات هسته‌ای به امضا رسید. با این حال، نسخه به روز رسانی شده این توافق در سال ۲۰۱۰ میان مسکو و واشنگتن به امضا رسید و دو طرف متعهد به کاهش تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود و نیز بازرسی از سایت‌های هسته‌ای یکدیگر شدند.

آنتونیو گوترش بمباران هیروشیما و ناکازاکی را یک کشتار اتمی خواند، اما اشاره‌ای به این که آمریکا مرتکب آن شده است، نکرد.

گوترش گفت: من از دولت ژاپن برای تشکیل شورا در مورد موضوع حیاتی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه تشکر می‌کنم. ژاپن بهتر از هر کشور دیگری روی زمین هزینه وحشیانه کشتار هسته‌ای را می‌داند. اما تقریباً هشت دهه پس از سوزاندن هیروشیما و ناکازاکی سلاح‌های هسته‌ای همچنان یک تهدید آشکار و واقعی برای صلح و امنیت جهانی است. 

در ۹ آگوست ۱۹۴۵، در ساعت ۱۱:۲ صبح، نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی موسوم به «مرد چاق» را با ظرفیت ۲۰ کیلوتن و جرم ۴.۵ تن بر روی ناکازاکی پرتاب کرد. بیش از ۷۳ هزار نفر جان باختند و ناپدید شدند و بعداً ۳۵ هزار نفر دیگر بر اثر قرار گرفتن در معرض تشعشعات و جراحات جان باختند. بیش از ۵۰ درصد قربانیان سوختند، ۳۰ درصد در اثر موج ضربه آسیب دیدند و ۲۰ درصد در معرض تشعشعات نافذ قرار گرفتند. آتش سوزی بیشتر ساختمان‌های مسکونی را تخریب کرد. عواقب بمباران دوم در هیروشیما که در ۶ اوت رخ داد کمتر از اولین بمباران وحشتناک نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم فرمانده ارشد سپاه ؛ اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را توقیف کنند ...
  • سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم
  • خط و نشان قاطعانه سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم
  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • درخواست گوترش از آمریکا و روسیه برای احیای پیمان استارت جدید
  • مشکل یک ایرانی در آمریکا برای سفر زیارتی به عربستان
  • مشکل یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا
  • انتقال زن ایرانی بعد از زندگی یک ماهه در فرودگاه ترکیه
  • انتقال زن ایرانی بعد از یک ماهه زندگی در فرودگاه ترکیه (+عکس)