Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:58:10 GMT

دستگاه قضا در برخورد با فساد خیلی موفق نبوده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۱۷۱

دستگاه قضا در برخورد با فساد خیلی موفق نبوده است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام محمد جواد منتظری، دادستان کل کشور، امروز، ۲۷ مرداد در نشست شورای اداری خراسان‌شمالی در بجنورد با بیان اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت و انجام ماموریت در مسیر عدالت وظیفه همه مسئولان است، اظهارکرد: در این راستا راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا اجرای عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اگر در مسیرعدالت حرکت نکنیم به اسلام و خون شهدا و نظام اسلامی خیانت کرده‌ایم، گفت: مدیری که در مسیر عدالت حرکت نکند، چگونه جوابگوی پروردگار خواهد بود.
منتظری با تاکید بر اینکه امروز مبارزه با فساد در ابعاد مختلف از وظایف این دستگاه است، افزود: متاسفانه در موضوع مبارزه با فساد چه اخلاقی، اقتصادی و یا دیگر موارد آن چنان باید و شاید موفق نبوده‌ایم و دلیل آن پرونده‌هایی است که در برخی موارد آن را مشاهده می‌کنیم.
وی یادآورشد: عده‌ای در داخل کشور و خارج از مرزها تلاش می‌کنند که فساد را در جامعه و سطح اداری کشور گسترده نشان بدهند، و این در حالیست که این مهم کمال بی صداقتی است.
منتظری با اشاره به وجود مدیران پاکدست و خدومی که شبانه روز در کشور به فعالیت می‌پردازند، گفت: اما هنگامی که یک مدیر خطا می‌کند زحمات دیگر مدیران خدوم را هم زیر سوال می‌برند.
وی عنوان کرد: فساد در ادارات کشور گسترده نیست اما همان تعداد کم هم برای نظام جمهوری اسلامی و مدیران آن زیاد است.
دادستان کل کشور بیان کرد: منشاء بخش عمده‌ای از فسادها در جامعه در ارتباط با ضعف مدیریت و عدم نظارت مدیران است.
وی با انتقاد از مدیران بانک‌ها در خصوص عدم نظارت بر منابع بانکی و اعطای تسهیلات و نحوه پرداخت آن به افراد، یادآورشد: این عدم نظارت سبب شده در سطح کلان در مرکز کشور و این استان هم پروندهایی در ارتباط با مسائل بانکی داشته باشیم.
منتظری با اشاره به اینکه انتظار داریم مدیران زیر مجموعه خود را نظارت کنند، گفت: قوه قضاییه تصمیم دارد و عزمش را جزم کرده که با فساد برخورد قاطع کند.
وی با ذکر اینکه دستگاه قضا اعتقاد جدی در برخورد با مدیر فاسد را دارد، افزود: مدیر فاسد هم خودش و هم زیر مجموعه خود را به سمت فساد می‌برد.
منتظری با بیان اینکه باید همه برای سلامت اداری تلاش کنیم و پیشگیری در این مهم یک وظیفه فرا قوه‌ای است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در برخورد با افراد مختلف و رسیدگی به پرونده‌ها هیچ جناح و گروهی را مد نظر قرار نمی‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا سیاست زدگی را در امر رسیدگی دخیل نمی‌کند،گفت: برخورد با قاچاق و مفاسد اخلاقی نیز در دستور کار قرار داده است.
منتظری با اشاره به اینکه فصای مجازی فضایی آلوده است، عنوان کرد: هم اکنون در کشور جرائم رایانه ای رو به افزایش است.
پیام مهم واقعه غدیر شایسته سالاری است
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌شمالی با گرامیداشت در پیش بودن عید سعید غدیر، اظهارکرد: پیام این واقعه مهم شایسته سالاری است، به همین دلیل باید در تمامی گزینه‌ها این ملاک مدنظر همه مسئولان باشد.
وی افزود: در قرآن و آموزه‌های دینی به شایسته سالاری تاکید بسیاری شده و همچنین گفته شده امانت‌ها را به اهلش بسپارید که مسئولیت‌ها یک نوع امانت هستند.
یعقوبی اظهار کرد: در پیام غدیر آمده است که کار را باید به کارشناس آن بسپارید، به نوعی باید بار بر روی دوش کسی باشد که تحمل آن را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، افزود: در انتخابات آتی بار دیگر بلوغ فکری خود را در چهل سالگی به رخ جهانیان خواهیم کشاند.
حق دخالت در انتخابات را نداریم
محمد علی شجاعی، استاندارخراسان‌شمالی نیز در این نشست در خصوص موضوع انتخابات ، گفت: حق دخالت در انتخابات را به هیچ عنوان نداریم بلکه باید همه ما به شورای نگهبان کمک کنیم تا توفیقات بیشتری را در این مسیر بدست آورد تا انتخابات سالم برگزار شود و آرزوی ما این است با حمایت مسوولان بتوانیم شرایط داشتن استانی بهتر را فراهم آوریم.
وی ادامه داد: در خراسان‌شمالی توانسته‌ایم با توجه به قبول مسوولیت‌ها گام‌های خود را صددرصد در مسیر تحقق اهداف برداریم و این اهداف شامل اجرای سیاست های دولت،حفط منافع نطام و رسیدگی به امور مردم است.
وی عنوان کرد: همراهی خوب تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دلیل مهم تحقق این اهداف است که با حضور مدیران پاکدست این مهم رقم خورده است.
وی افزود: سیستم قضایی، نظارتی و بازرسی استان انصافا تاکنون عملکرد خوبی داشته اند و شاهد اقدامات خوبی بوده ایم که می توان گفت جهش قابل قبولی را طی کرده‌ایم که به دلیل انسجام میان تمام اجزای حاکمیت است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فساد برخورد قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است