Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا کاظمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح واحدهای بازسازی شده شهر سیل‌زده پلدختر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی پلدختر دچار خسارت زیاد شدند که تسهیلات بانکی ۴۵ میلیون تومانی پاسخگو آسیب های وارده نیست.

وی با تبریک عید سعید غدیر، سالروز ورود آزادگان به میهن و هفته بسیج اصناف افزود: مغازه‌داران و اصناف پلدختر که در جریان سیل آسیب جدی دیدهاند، به حمایت و کمک دولت نیاز دارند که انتظار می رود مسئولان به این موضوع توجه بیشتری داشته و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت کار قابل توجهی برای جبران خسارات ناشی از سیل به اصناف پلدختر انجام نداده است، گفت: برخی واحدهای تجاری شهرستان پلدختر بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت
دیدند که تسهیلات بانکی پاسخگوی نیاز راه اندازی و احیای کسب و کار آنان نیست.

کاظمی از خدمت رسانی هدفمند به سیل زدگان پلدختر توسط بسیج اصناف کشور به ویژه تلاش‌های شریفی نماینده این سازمان در شهر سیل زده پلدختر تقدیر کرد و افزود: در روزهای اول سیل، عمق نگرانی در چهره مردم سیل زده پلدختر نمایان بود، اما حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مناطق سیل زده این شهرستان و کمک رسانی نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی باعث دلگرمی آنان شد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه آسیب پذیر و بحران زده پلدختر محبت و برادری و کمک مردم با فرهنگ بسیجی را دیدند که این امر در تاریخ این شهرستان ماندگار شد.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: بحران و آسیب های سیل در پلدختر بسیار گسترده تر از سایر نقاط سیل زده کشور است زیرا در استان های دیگر آبگرفتگی با گستره بسیار کمی اتفاق افتاده، اما در پلدختر خانه و کاشانه، زندگی، باغات و زمین‌های کشاورزی مردم طعمه سیل شده و آب بردگی رخ داده است.

کاظمی گفت: عمق خسارات و آسیب های سیل با توجه به اینکه لوله، پمپاژ و باغات مردم را آب برده، قابل قیاس با سایر استان‌های کشور نیست.

وی به خودروهایی که در جریان سیل در پلدختر مفقود شدند اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده، استاندار لرستان در این رابطه به وزیر صنعت، معدن وتجارت نامه نوشته تا از سوی شرکت خودروسازان به آسیب دیدگان شهرستان پلدختر کمک شود، اما تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی مغازه ها در پلدختر در جریان سیل بیش از ۴ میلیارد ریال خسارت متحمل شدند، پرداخت تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون ریالی به ۷۰۰ واحد صنفی آسیب دیده کفاف نمی دهد.

کاظمی افزود: حدود ۵۰ مغازه در پلدختر در جریان وقوع سیل بیش از یک و نیم میلیارد ریال متضرر شدند و مابقی صنوف کمتر از این سقف دچار خسارت شدند.

وی گفت: مشاغل خانگی در پلدختر نیز مانند خیاطی، آرایشگری، قالیبافی و... در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری آسیب دیدند که تاکنون توجهی به آنان نشده و کمکی دریافت نکرده اند.

کد خبر 4695900

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا کاظمی پلدختر نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی سیل قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام داده و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: دلیجان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و نیاز است با تعامل و هم‌افزایی مردم گام‌های موثرتری در راستای توسعه و بهره گیری از این پتانسیل‌ها برداشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به ضرورت آمادگی شبانه روزی سازمان‌های مختلف و حراست از دستگاه‌های اداری و پرسنل آن گفت: چنانچه مقرر است معروف در جامعه ترویج و منکر به صفر برسد، نیازمند تلاش دستگاه‌های اجرایی است و چنانچه در این راستا با مطالعه رفتار کنیم، بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به جامعه ۱۴ هزار نفری کارگران و وجود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرک اصناف در شهرستان دلیجان، ادامه داد: شهرک اصناف بخشی از شهرستان دلیجان است و وجود مشکلات شهرک، زیبنده این شهر نیست و انتظار است مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای رفع آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال موضوع انتقال مشاغل مزاحم دستور کار قرار گرفت و اکنون ساماندهی آن بر عهده شهرک اصناف و برخی دستگاه‌های دیگر است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

پارسال ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران دلیجان ارائه شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شهرستان از نظر استقرار صنایع در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران شهرستان داده شد که از این تعداد ۶۱ مورد منجر به صدور دادخواست شده و مابقی به شکل صلح و سازش رفع شده است.

حسن معصومی با اشاره به حدود ۱۵۰ مورد افراد مشمول مقرری بیکاری، ادامه داد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه ۱۵ مورد گشت شناسایی مشترک با حضور دستگاه‌های مسئول و نمایندگان آنها انجام شد.

کد خبر 6081141

دیگر خبرها

  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد