Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:01:16 GMT

ساماندهی محوطه سرو کهنسال مهریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۴۴۲

ساماندهی محوطه سرو کهنسال مهریز آغاز شد

این طرح شامل حصار کشی ، جمع آوری محوطه سنگ و موزائیک فرش و سایر تأسیسات تا شعاع ۳۰ متری اطراف درخت است.

در اجرای این طرح نسبت به جمع‌آوری تاسیسات غیر استاندارد موجود اقدام و به جای آن  از خاک مناسب استفاده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: این عملیات توسط  واحد سبز شهرداری و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زارع روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مطالبات مردم و مسافران، رسیدگی به این محل و نگهداری سرو کهن سال و تاریخی است.

وی ادامه داد: بر اساس اولویت با همت و حمایت برخی دستگاه‌های اجرایی و اهالی محل نسبت به آغاز ساماندهی محوطه سرو اقدام شده است.

سرو کهنسال منگاباد مهریز بیش از ۳۰ متر ارتفاع و هفت متر قطر دارد که به گفته اهالی محل به علت توفان شدید تعداد زیادی از شاخه‌های آن شکسته شده است .
این درخت در میانه محله تاریخی منگاباد در بافت قدیم و در جوار جاده ترانزیت تهران، بندرعباس قرار دارد که سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران و میهمان داخلی و خارجی است.
مردم محله منگاباد اعتقاد دارند ،این سرو زیبا و تاریخی را فردی به نام« منگ» در کنار قنات اصلی محله غرس کرده و طی این سال‌ها همچنان با نشاط به حیات خود ادامه می‌دهد.
به گفته مردم منگاباد سال ۱۳۴۰خورشیدی ،وزش توفان شدید و نبود حصار در کنار این درخت  و با شکسته شدن تعدادی از شاخه‌های درخت ۱۰ متر از ارتفاع آن کاسته شده است.
سرو مهریز به عنوان دومین موجود زنده استان بعد از سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه سالانه پذیرای گردشگران زیاد از سراسر کشور است و در اسفندماه ۱۳۸۴ به ثبت آثار ملی رسیده است. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مهریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • انتقاد از نحوه قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی