Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:43:57 GMT

قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای مشهد نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۶۱۵

قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای مشهد نهایی شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد روز یکشنبه در نشستی خبری با اعلام این مطلب افزود: امسال ۱۰۰ دستگاه مینی بوس جدید هم خریداری و وارد ناوگان شده و قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز منعقد شده است.  
مهدی حسینی پویا اضافه کرد: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیز با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه درحال بازسازی است.
وی ادامه داد: عمر مفید اتوبوس های دیزلی ۱۰ سال و عمر مفید اتوبوس های گازی ۱۲ سال است از این رو با این حساب باید تا پایان سال ۶۰۰ دستگاه اتوبوس معادل یک سوم اتوبوس‌ها از سیستم ناوگان اتوبوسرانی مشهد خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: توانایی مالی خرید اتوبوس را داریم اما به دلیل تحریم‌ها اتوبوسی در کشور برای خرید وجود ندارد.
حسینی پویا افزود: شهر مشهد دارای ۱۵۰ خط اتوبوس و هزار و ۴۷۹ دستگاه اتوبوس فعال است که ۵۹ درصد از این خطوط در اختیار بخش خصوصی است.
وی ادامه داد:۲۵۰ دستگاه اتوبوس فاقد کولر در ناوگان فعال است که در بازسازی اتوبوس های فرسوده نصب کولر مدنظر قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: تعداد ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر نیز سه هزار و ۳۱۲ ایستگاه است که هزار و ۹۰۰ مورد از این تعداد فاقد سایه بان است.
حسینی پویا با بیان اینکه برای ساخت خط سوم بی. آر. تی (اتوبوس های تندرو) مشکلاتی ایجاد شده که به مرور رفع می شود افزود: در حال حاضر طول مسیرهای خطوط بی. آر. ‌تی شش کیلومتر و میانگین رسیدن اتوبوس‌ به ایستگاه ۱۱ دقیقه است.  

وی اضافه کرد: در این کلانشهر سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی ۱۷ درصد است و روزانه حدود ۹۵۰ هزار مسافر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی جا به جا می شوند که از این تعداد ۱۷ درصد هزینه خدمات را پرداخت نمی‌کنند و مبلغ ریالی فرار از پرداخت بلیت در طول سال معادل ۳۴۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: هزینه تمام شده هر سفر با اتوبوس حدود ۱۹ هزار ریال است که ۳۴ درصد از این مبلغ از شهروندان دریافت می‌شود.
حسینی پویا با اشاره به کاهش تصادفات اتوبوسرانان در سال ۹۷ افزود: سال ۸۹ به ازای هر اتوبوس ۲.۴۴ درصد تصادف در طول سال ثبت شد که این آمار پارسال به ۳۸ دهم درصد تصادف به ازای هر اتوبوس کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: سال ۸۸ در تصادفات اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد ۱۱ تن فوت شدند که خوشبختانه این آمار در سال ۹۷ به دو تن رسیده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در ادامه از خدمات دهی به زائران اربعین خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰۳ دستگاه اتوبوس به نجف اعزام و به حدود ۱۲۰ هزار زائر خدمات رسانی شد و امسال نیز همین تعداد اتوبوس به نجف اعزام خواهد شد اما به دنبال آن هستیم تا تعداد اتوبوسرانان اعزامی را در صورت امکان افزایش دهیم تا تعداد سرویس دهی افزایش یابد.
حسینی پویا افزود: در راستای تحقق شهر هوشمند نیز در پایانه های شهدا، وکیل آباد، غدیر، انقلاب و امام رضا (ع) برای شهروندان امکان دریافت نرم افزار راهنمای خطوط، شارژ من کارت، کیف پول الکترونیکی و دانلود فیلم و انیمیشن های آموزشی در خصوص استفاده از اتوبوس ها مهیا شده است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مینی بوس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، فخرالدین معصوم‌زاده با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی از سوی رانندگان بخش ملکی و خصوصی در تمامی مسیرها تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: واحدهای گشت نظارتی اداره نظارت بر اتوبوسرانی موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و موضوع را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت الکترونیکی صورت گیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت بلیط الکترونیکی هستند بتوانند از راننده اتوبوس آن را تهیه کنند.

معصوم‌زاده با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی ارومیه با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است از عموم شهروندان درخواست کرد که با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد محدود باجه‌های شارژ کارت بلیط الکترونیکی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ادامه داد: عمده باجه‌های شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی در هسته مرکزی شهر مستقر بوده و در آینده نزدیک برای سهولت در افزایش اعتبار کارت‌های بلیط الکترونیک اقداماتی صورت می‌گیرد که شهروندان بدون مراجعه به جایگاه‌های مذکور، موفق به افزایش اعتبار کارت‌های خود شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه ۱۳۷ مراتب را گزارش کرده و پیگیر موضوع باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896664

دیگر خبرها

  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد