Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@11:34:27 GMT

تقدیر از 370 برگزیده مسابقات قرآن در همدان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۶۳۱

تقدیر از 370 برگزیده مسابقات قرآن در همدان

به گزارش ایکنا از همدان٬ یوسف سعیدی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان٬ یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن٬ عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان اظهار کرد: قرآن تنها کتابی است که نمونه و مانندی برای آن نیست.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اشاره ای به ویژگی‌های این کتاب آسمانی داشت و افزود: یکی از معجزات قرآن «جامعیت» آن است٬ مخاطب آیات قرآن قشر خاصی نبوده و ویژه همه انسان‌ها در هر عصر و زمانی است ٬ معارف و ابعاد مختلف زندگی انسان در بخش‌های اجتماعی٬ فرهنگی٬ سیاسی٬ اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این مصحف شریف ذکر شده است.
سعیدی اضافه کرد: قرآن عصاره همه کتب انبیاء پیش از خود است در این مصحف شریف به همان اندازه که به دنیا اشاره شده به اخرت نیز اشاره شده است به گونه ای که ۳۲ آیه به دنیا و ۳۲ آیه به آخرت اشاره دارد.
وی ادامه داد: «جاذبیت قرآن٬صراحت و قاطعیت قرآن٬ اعجاز در کلمات٬ اختصار در عین جامعیت در بیان حقایق و نفوذ و اثر گذاری بالای آیات» از دیگر ویژگی و معجزات قرآن است گفتنی است آیه ۲۹ سوره فتح و ۱۵۴ آل عمران دو آیه ای است که تمام حروف الفبا در آن ذکر شده است.
سعیدی با بیان اینکه سبک قرآن سبک ویژه ای است ابراز کرد: قرآن را نه می‌توان نظم نامید و نه نثر به گونه ای که همه شاعران و نثر گویان در برابر قرآن سر تعظیم فرو آورده اند.
وی اشاره ای به اصالت‌های قرآن داشت و عنوان کرد: اصالت انتصاب قرآن٬ اصالت مطالب و اصالت الهی است به گونه ای که در آیات قرآن هیچ شبهه ای وجود نداشته و معارف والای آن اقتباسی نبوده و از سوی خدا است.
وی ادامه داد: راز بقاء قرآن با وجود حوادث مختلف تاریخ نیز؛ « متناسب بودن مطالب این مصحف شریف با فطرت انسان٬ بیان فصیح٬ بلیغ و قابلیت تلاوت آهنگین آن» است.
وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استان داشت و گفت: ثبت نام و برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن٬ عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه در ۱۱ رشته با حضور 9 هزار و 500 دانش آموز و برگزاری 500 محفل انس با قرآن از جمله اقدامات قرآنی این مجموعه است.
سعیدی از برگزاری مرحله دوم مسابقات با حضور ۳۰ هزار دانش آموز در شهرستان‌های مختلف استان و برگزاری دوره‌های آموزشی در دارالقرآن‌ها ویژه منتخبین مرحله شهرستانی، برگزاری مسابقات مرحله استانی با حضور هزار و 800 منتخب مرحله شهرستانی خبر داد.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی 3 ماهه ویژه 140 منتخب و انتخاب 80 دانش آموز و فرهنگی جهت اعزام به مسابقات مرحله کشوری، کسب 14 رتبه برتر ملی در مسابقات دانش آموزی و قرار گیری استان همدان جزء 10 استان برتر کشور در این دو از مسابقات و تقدیر از 370 دانش آموز و فرهنگی در اختتامیه مسابقات از دیگر برنامه‌های این مجموعه در حوزه قرآن است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور

سیدرضا حسینی، با بیان این‌که مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه از صبح روز گذشته ۲۵ فروردین با برگزاری المپیاد فیزیک آغاز و در نوبت ظهر با المپیاد علوم و فناوری نانو ادامه یافت گفت: در این مرحله شرکت کنندگان ۱۴ رشته به مدت ۸ روز با هم رقابت می‌کنند و در نهایت شنبه هفته آینده با برگزاری المپیاد شیمی، کار به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم المپیاد بخشی از سلسله آزمون‌هایی است که باشگاه دانش‌پژوهان جوان تحت عنوان المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف برگزار می کند افزود: بعد از مرحله دوم، آزمون‌های دوره تابستانه برگزار می‌شود و در نهایت تعدادی از دانش‌آموزان صاحب مدال طلا، نقره و برنز می‌شوند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه در مرحله دوم آزمون فقط پذیرفته شدگان مرحله اول شرکت می‌کنند ادامه داد: در مرحله اول ۸۳ هزار نفر ثبت نام کردند که ۱۰ هزار نفر پذیرفته شده مرحله اول بوند، اکنون در مرحله دوم بعد از رقابت در هر رشته ۴۰ نفر به عنوان برگزیده مرحله دوم به مرحله دوره تابستانه راه می‌یابند.

حسینی اظهار کرد: افراد انتخاب شده در مرحله دوم در کل کشور تابستان امسال در محل باشگاه دانش پژوهان جوان در دوره‌ها حاضر می‌شوند و با برگزاری آزمون‌های مختلف در نهایت افراد برگزیده که صاحب مدال طلا می‌شوند می‌توانند در رشته‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور معاف و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود حاضر شوند. همچنین به تراز دارندگان مدال نقره و برنز نیز۲۰ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان به تناسب جمعیتی و برخورداری از امکانات آموزشی متفاوت است اما بجز شهر تهران فضای المپیاد در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی فضای المپیاد به خوبی پیگیری می‌شود.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه امسال ایران میزبان المپیاد فیزیک جهانی است عنوان کرد: در نظر داریم اصفهان میزبان این المپیاد باشد چرا که آشنایی نخبگان کشورهای دیگر با فضای فرهنگی، تاریخ غنی و هویت اصیل ایرانی می‌تواند آن‌ها را به سفیران تبلیغ فضای واقعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صعود تیم هندیجان به مرحله دوم مسابقات فوتسال مدارس خوزستان
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور
  • قاریان و دعاخوانان برگزیده سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان