Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:23:54 GMT

پوکی استخوان؛ یک بیماری خاموش + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۷۹۶

پوکی استخوان؛ یک بیماری خاموش + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین آمار‌های وزارت بهداشت ۵۰ درصد از زنان و ۴۰ درصد از زنان بالای ۵۰ سال مبتلا به پوکی استخوان هستند.

کمبود کلسیم در رژیم‌های غذایی، کمبود ویتامین دی، استعمال دخانیات و کم تحرکی از جمله عوامل ابتلا به این بیماری است.

 

بیشتر بخوانید: وقتی گرانی شیر، صدای شکستن استخوان‌ها را بلند می‌کند + صوت 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که ۲۰ درصد از زنان هیچ علامت یائسگی را تجربه نمی‌کنند، ۶۰ درصد علائم خفیف تا متوسط و ۲۰ درصد دیگر علائم شدید دارند. این علائم معمولا از ۴۰ سالگی شروع شده و می‌تواند سال‌ها ادامه پیدا کند.

علائم یائسگی: زنان بعد از اوایل دهه ۴۰ سالگی خود باید انتظار داشته باشند که تغییرات بدنی را تجربه و خود را برای آن آماده کنند. مهمترین این تغییرات عبارتند از:

خستگی: زنان پس از یائسگی دچار خستگی ناتوان کننده‌ای می‌شوند که ممکن است ناشی از شرایطی مانند عدم تعادل هورمونی، نوسانات خلقی، سندرم خستگی مزمن تشخیص داده نشده و تشدید شده، فیبرومیالژیا و ... باشد.

تغییرات عصبی: زنان یائسه تغییرات عصبی متعددی را که با عنوان پارستزی شناخته می‌شود، تجربه می‌کنند. خوشبختانه این تغییرات را می‌توان با مصرف مکمل‌های مواد معدنی مدیریت کرد.

کاهش میل جنسی: عدم تعادل هورمونی ناشی از فرایند یائسگی باعث کاهش میل جنسی می‌شود. به گزارش سیناپرس، البته امروزه خشکی دستگاه تناسلی را می‌توان با استروژن موضعی درمان کرده و درمان جایگزینی هورمونی می‌تواند در برخی موارد شدید به حل این مشکل کمک کند.

آلرژی غذایی، ناراحتی‌های گوارشی: سندرم روده تحریک پذیر یا شرایط مشابه ممکن است در شرایط پس از یائسگی مشاهده و باعث سوء هاضمه شدید، ناراحتی شکمی، درد، بیماری ریفلاکس معده به مری و ... شود.

نازک شدن و ریزش مو: ریزش مو یکی دیگر از عوامل نگران کننده رایج مرتبط با یائسگی است که می‌توان با ماینوکسیدیل موضعی، بیوتین خوراکی و سایر مکمل‌های مولتی ویتامین با آن مقابله کرد.

سرگیجه: سرگیجه ناشی از یائسگی ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی در سنین پس از ۴۰ سالگی بدتر شود. در این میان مصرف دارو‌هایی مانند بتاهیستین و سیناریزین ممکن است کمک کند.

بی اختیاری مثانه: با کاهش و تغییر نوع عملکرد مثانه و عضلات لگن، بی اختیاری مثانه می‌تواند یک تغییر رایج دوران یائسگی باشد و تمرینات ورزشی می‌تواند تا حدودی از آن جلوگیری کند.

سندرم سوزش دهان: طی دوران یائسگی در برخی از زنان تغییر ذائقه نیز دیده می‌شود که در موارد حاد، پس از مصرف مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد
  • تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / خشم و استرس هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ / عجیب‌ترین و تکان دهنده‌ترین بیماری‌ها / بختک چیست؟