Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-16@11:13:08 GMT

چند نفر در کنکور ۹۸ انتخاب رشته کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۰۸۰۴

مشاور عالی سازمان سنجش از انتخاب رشته ۵۴درصد از داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ خبر داد. به گزارش جنوب نیوز، حسین توکلی اظهارکرد:‌ براساس برنامه زمانی اعلام‌شده مهلت انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی با آزمون سال 98 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز گذشته "شنبه 26 مرداد 98" پایان پذیرفت.

وی افزود:‌ با توجه به آمار اولیه گزارش‌شده از تعداد 832 هزار و 289 داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد 451 هزار و 856 داوطلب یا به‌عبارتی بیش از 54 درصد مجازان به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون سال 98 اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌ تعداد یک میلیون و 119 هزار و 411 داوطلب در آزمون سراسری سال 98 ثبت‌نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و 18 هزار و 703 داوطلب در جلسه آزمون در روزهای 13 و 14  تیرماه حاضر بودند و از این تعداد، 832 هزار و 289 داوطلب مجاز  به انتخاب رشته شده‌اند.

ثبت‌نام برای رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها نیز از 20 اسفند 97 آغاز شده است و تا 26 شهریور 98 ادامه دارد و داوطلبان برای مشاهده دفترچه راهنمای ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دوباره ثبت‌نام کنکور از چهارشنبه

سازمان سنجش از فرصت دوباره برای ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان سنجش اعلام کرد: به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم کنکور 1403 می‌رساند، با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده (1403/01/16) به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که از روز چهارشنبه به‌تاریخ 29 فروردین تا روز پنجشنبه 30 فروردین 1403 امکان ثبت‌نام مجدد وجود داشته باشد.

لذا داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام نمایند.

لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود.

ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود ندارد.

شرایط ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور 1403

یادآوری می‌شود آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم) در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌تاریخ 7 و 8 تیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳
  • زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد+ لینک www.azmoon.org
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور
  • فرصت دوباره ثبت‌نام کنکور از چهارشنبه
  • ثبت‌نام نوبت دوم کنکور باز هم تمدید شد