Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمار ۴۳ ساله ابرکوهی بعد از مرگ مغزی اعضای بدنش را به بیماران نیازمند در استان‌های فارس و یزد اهدا کرد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیداشت روز آزادگان در اداره کل استاندارداستان یزد

همزمان با سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام عل النقی(ع) از تنها آزاده این اداره کل تقدیر شد.

 مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این مراسم گفت: به هیچ عنوان تقدیر و تشکرهایی که از جمیع ایثارگران انقلاب اسلامی به عمل می‌آید جبران کننده زحمات و رنج‌هایی که این بزرگواران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس متحمل شده‌اند نیست.

محمد حسین ماجدی اردکانی در این خصوص افزود: برگزاری این گونه مراسم‌ها سبب می‌شود تا غبارهایی که هر از گاهی بروی واژه مقدس ایثار و فداکاری ماندگار می‌شود زدوده شده و عطر خوشبوی شهید و شهادت در جامعه پراکنده شود.

مرد 43 ساله ابرکوهی بعد از مرگ مغزی ناجی نیازمندان شد

بیمار 43 ساله ابرکوهی بعد از مرگ مغزی اعضای بدنش را به بیماران نیازمند در استان‌های فارس و یزد اهدا کرد.

بیمار یزدی به نام «علی ذوالفقاری» که به دلیل بیماری چندی پیش در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد بستری شده بود علی رغم تلاش مستمر کادر درمانی به دلیل عراضه مغزی فوت کرد.

بعد از تأیید مرگ مغزی این بیمار 43 ساله اهل و ساکن شهرستان ابرکوه، بعد از کسب رضایت از خانواده وی اعضای بدن مرحوم ذولفقاری برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

معرفی نسخه‌های خطی طب‌ایرانی در کتابخانه وزیری یزد

نسخه‌های خطی طب ایرانی با محوریت ابن سینا در سومین دوره ویژه برنامه سه شنبه‌های فرهنگی کتایخانه وزیری یزد معرفی می‌شوند.

سومین برنامۀ «سه‎شنبه‎های فرهنگی کتابخانه و موزه وزیری» به معرفی نسخه‌های خطی طب ایرانی با محوریت آثار ابن سینا و زکریای رازی اختصاص دارد.

از گوشه و کنار یزد| استخرهای یزد هیچ مورد آلودگی میکروبی نداشتنداز گوشه و کنار یزد| دانشگاه یزد پیشگام در حذف کاغذ از چرخه آموزشاز گوشه و کنار یزد| افتتاح پروژه افزایش خلوص سنگ آهن بدون استفاده از آب در یزد

این برنامه با رونمایی از نسخۀ نفیس و بی نظیر « الاتّفاق و الافتراق لصنعة التریاق» کتابت 670 قمری در روز سه شنبه 5 شهریور 1398 ساعت 10 صبح با حضور پزشکان و علاقه مندان طب ایرانی و پژوهشگران نسخه‌های خطی در سالن اجتماعات کتابخانه وزیری برگزار می‎شود.

گنجینۀ خطی کتابخانه و موزه وزیری، وابسته به آستان قدس رضوی، که در کهن شهر یزد و در جوار مسجد جامع کبیر، شاهکار هنر و معماری اسلامی ایرانی واقع است، دارای 4931 نسخه خطی از میراث مکتوب تمدن اسلامی ایرانی است.

افزایش 35 درصدی بودجه سازمان جوانان هلال احمر در سال 98

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با حضور در اردوهای منطقه‌ای نشاط و امید که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان یزد در اردوگاه شهدای امدادگر در حال برگزاری است از افزایش 35 درصدی بودجه سازمان جوانان هلال احمر در سال 98 خبر داد.

محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بازدید از محل برگزاری اردوهای نشاط و امید در یزد اظهار کرد: در بحث سرمایه گذاری روی نیروهای انسانی، بر روی جوانان از لحاظ بودجه و برنامه توجه ویژه‌ای داریم.

وی گفت: سرمایه گذاری در این بخش، در آینده به نفع همه خواهد بود. بر این اساس باید به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم که می‌تواند در قالب اردوهای فرهنگی یا آموزشی همچون اردوهای نشاط و امید، رفاقت مهر یا طرح دادرس باشد. این فعالیت‌ها با هر عنوانی که محور آن جوانان است، از اقدامات ویژه‌ای است که، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ظرفیت اجتماعی و نهادینه کردن آموزش عمومی از طریق جوانان می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اعلام اینکه در قدم اول نسبت به سال گذشته 35 درصد بودجه سازمان جوانان افزایش یافته است عنوان کرد: امید داریم با برنامه‌ریزی مناسب، این کار توسعه جدی پیدا کند.

ضرورت انتقال مهارت و تجربه افراد در محیط کسب و کار بمنظور تقویت سرمایه انسانی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث افزایش روحیه و انگیزه‌ی کارآفرینی در جوانان شده و سطح مهارت و تجربه‌ی آن‌ها در محیط کار را افزایش می‌دهد که در نهایت با انتقال مهارت و تجربه‌های این افراد به محیط کسب‌وکار، سرمایه‌ انسانی تقویت می‌شود.

محمد حسین ریاحی در جلسه راهبری طرح کارورزی که با حضور فعالان صنعتی و کارآفرینان یزدی تشکیل شد گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را بعنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاست‌گذاری جدید ایجاد شغل در نظر گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی یک دوره‌ی آموزشی بوده و از برنامه‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال است خاطرنشان کرد: دوره‌ی کارورزی بر اساس استاندارهای مصوب آموزش مهارتی، تعیین می‌شود که برای هر داوطلب حداکثر 3 ماه دوره مقدماتی کارورزی و در صورت جذب کارورز حداکثر 21ماه مشمول تخفیف بیمه سهم کارفرما می‌شود و کارورزان به صورت ماهیانه برای مدارک کارشناسی تا پنج میلیون ریال برای مدرک کارشناسی ارشد تا شش میلیون ریال و برای مدرک دکتری تا هفت میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

مشکلات ارتباطی شهرستان ابرکوه بررسی شد

سرپرست مخابرات منطقه یزد در نشست بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی شهرستان ابرکوه با نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی، حضور یافت.

زارع سرپرست مخابرات منطقه یزد در نشست بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی شهرستان ابرکوه که با حضور صباغیان نماینده مردم شهرستانهای مذکور، کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان مخابرات و این شهرستان در مخابرات ابرکوه برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مخابرات استان و شهرستان ابرکوه پرداخت.

زارع در ادامه سخنانش به تشریح آخرین وضعیت ارتباطی و مخابراتی دیگر شهرستان‌های حوزه انتخاباتی صباغیان اشاره کرد و افزود: در هفته دولت امسال در این 5 شهرستان 34 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر 29 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

اجرای طرح پایش سلامت آزادگان در یزد

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای طرح پایش سلامت آزادگان در این استان خبر داد.

سیروس آقابزرگی در این رابطه اظهار کرد: با توجه به افزایش سن آزادگان و تشدید عوارض دوران اسارت، ضروری است به ‌صورت دوره‌ای وضعیت جسمانی آنان توسط پزشکان مورد اعتماد بنیاد رصد شود و مسائل بهداشتی و درمانی‌شان پیگیری شود.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح با همکاری معاونت بهداشت و درمان بنیاد و مرکز درمانی فرهنگیان در دستور کار قرارگرفته و آزادگان به ‌صورت متمرکز، توسط پزشکان طرف قرارداد بنیاد معاینه می‌شوند.

معاون درمان بنیاد یزد تأکید کرد: چنانچه در اجرای این طرح مشکل خاصی مشاهده شود و نیاز به مراجعات تخصصی باشد، آزادگان به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

یزد میزبان رقابت‌های انتخابی جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران

یزد در روزهای پایانی ماه جاری میزبان مسابقات انتخابی بازی‌های ویدئویی رشته Fifa و Pes جهت رقابت های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران خواهد بود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از دوم تا هشتم شهریورماه اقدام به برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در تهران خواهد کرد و انتخابی این مسابقات در ٩ استان کشورمان برگزار می‌شود.

استان یزد میزبان مسابقات انتخابی بازی‌های ویدئویی در رشته‌های Fifa و Pes خواهد بود که از ٢٩ لغایت ٣١ مردادماه در مجموعه بازی الیت واقع در بلوار دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران


امین افشار، رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران در مصاحبه اختصاصی با  خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت هفدهم آوریل ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی گفت: حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در سراسر کشور هستند و کانون هموفیلی ایران وظیفه پوشش دهی همه بیماران هموفیلی و سایر اختلالات انعقادی را دارد.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران گفت: بیمار هموفیلی شامل کمبود‌های فاکتور‌های ۸ و ۹ انعقادی است و اگر علائم بیماری بیماران هموفیلی کنترل شود و دارو و درمان در دسترس بیماران باشد، این افراد همانند انسان عادی زندگی خواهند کرد.

امین افشار با تاکید بر اهمیت تامین دارو بیمارن هموفیلی افزود: این بیماران باید قبل از خونریزی، دارو را تهیه و درمان را انجام دهند و اگر این بیماران با کمبود دارویی مواجه شوند ممکن است به مرور در حوزه مفاصل دچار معلولیت شوند، از این رو تامین داروی این بیماران مهم است.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: تشخیص این بیماری از طریق ژنتیکی است و تنها راه پیشگیری بیماری هموفیلی، خودداری از ازدواج خویشاوندی است.

امین افشار همچنین شعار امسال روز جهانی هموفیلی را دسترسی عادلانه به درمان و دارو اعلام کرد و گفت: با تمرکز مراکز درمانی در مراکز استان‌ها رسیدگی‌های درمانی به بیماران عادلانه تحقق نمی‌یابد، در حوزه توزیع دارو هم تمرکز داروخانه‌ها در مراکز استان ها، بیماران را مجبور به سفر‌های بین شهری برای دسترسی به دارو می‌کند، توزیع دارو‌های مورد نیاز بیماران در شهرستان‌های استان‌ها می‌تواند بسترساز رسیدگی عادلانه‌تر بیماران به دارو و درمان شود.

رئیس هئیت مدیره کانون هموفیلی ایران افزود: این کانون در پیگیری تحقق شعار امسال روز جهانی هموفیلی، دسترسی عادلانه به درمان و دارو را به عنوان یک مطالبه مهم پیگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید