Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از ۶ ماه از گزارش‌ و پیگیری تسنیم و ۶ سال پیگیری‌های مردمی دفع غیراصولی تاسیسات آبرسانی بندر امام (ره) که در حال تخریب منازل تعاونی شهرداری بود، مدیر امور آبرسانی بندر امام (ره) از دفع اصولی پساب تاسیات آبرسانی خبر داد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام (ره)، ایستگاه شماره 1 تاسیسات آبرسانی بندر امام (ره)، آب شرب بهداشتی شهرهای بندر امام (ره)، بندرماهشهر و بندرهندیجان را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ایستگاه حجم بالایی از آب توسط شرکت آب جنوب شرق و اداره آبفا بندر امام (ره) فیلتراسیون می‌شود و شرکت آب جنوب شرق آب شرب را از طریق خطوط انتقال آب به اداره‌های آبفا منطقه تحویل می‌دهد.

فیلتراسیون آبی که توسط اداره آبفا بندر امام (ره) در این ایستگاه صورت می‌گیرد، به خطوط آب شهری بندر امام (ره) ارسال می‌شود. این حجم بالای پساب ناشی از فیلتراسیون، به صورت غیرفنی و غیراصولی در پشت تاسیسات آبرسانی رها و سبب تخریب منازل تعاونی شهرداری بندر امام (ره) شده بود. حلقه گمشده حل مشکل 6 سال ساکنان تعاونی شهرداری بندرامام‌(ره) که هماهنگی بین مسئولان شهری بود با برگزاری یک جلسه ساده هماهنگی توسط بخشدار و رئیس دادگستری بندر امام (ره) با اداره‌های مرتبط آب جنوب شرق خوزستان، شهرداری و آبفا بندر امام(ره) رفع شد.

خوزستان|پیگیری مسئولان برای رفع اصولی پساب آبرسانی بندرامام‌خمینی(ره), بدون نتیجه ادامه دارد+ تصویرخوزستان|منازل تعاونی شهرداری بندرامام‌(ره) در حال تخریب است+فیلمپساب فاضلاب اردکان در بالاترین کیفیت و بیشتر از استاندارد است

عبدالمحمد سخراوی مدیر امور آبرسانی بندر امام (ره) شرکت آب جنوب شرق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام (ره) اظهار داشت: پساب ناشی از شستشوی فیتلرهای تصفیه‌خانه ایستگاه شماره1 آبرسانی بندر امام (ره) روزانه بین 1000 تا 1500 مترمکعب است.

وی افزود: ساخت و سازهای غیراصولی شهرداری و احداث جاده 35 متری در سال‌های اخیر سبب تخریب کانال قدیمی دفع پساب تاسیسات آبرسانی شد.

سخروای با بیان اینکه هماهنگی بین اداره‌های شهری برای انجام سریع مشکل در آخرین جلسه با حضور بخشدار، رئیس دادگستری و مسئولان شهری بندر امام (ره) انجام شد، عنوان کرد: شهرداری بندر امام (ره) کانال بتنی به موازی بلوار 35 متری برای دفع پساب ایستگاه آبرسانی ایجاد کرد.

وی افزود: خط لوله آب 4 اینچی برای انتقال 50 فقره انشعاب غیرمجاز خانگی از خط لوله اصلی 40 اینچی، توسط اداره آبفا بندر امام (ره) برای شروع به کار تجهیزات مکانیکی انجام شد.

سخراوی در ادامه بیان کرد: 350 متر لوله‌گذاری برای هدایت پساب از تاسیسات آبرسانی بندر امام خمینی(ره) به کانال بتنی توسط آب جنوب شرق تکمیل و انجام شد.

مقام مسئول آب جنوب شرق خوزستان با بیان اینکه اختلاف با اداره‌های دولتی سبب 6 سال تاخیر در اجرای دفع اصولی پساب تاسیسات آبرسانی بندر امام (ره) بوده است، بیان کرد: روزانه حجم بالای پساب ناشی از شستشوی فیلترها هدر می‌رود، این حجم بالای آب با وجود غیرقابل شرب برای فضای سبز و  شستشو بسیار مناسب است ولی مسئولان شهری تمایلی به ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از آن نداشتند.

وی افزود: شکایت‌های مکرر مردمی و عدم تمایل شهرداری بندر امام (ره) برای استفاده بهینه از پساب سبب شد با وجود مشکلات و مخالفت‌های فراوان که برای انجام کار داشتیم، دفع اصولی پساب تاسیسات آبرسانی به پایان رسید.

به گزارش تسنیم؛ تاسیسات آبرسانی بندر امام (ره) متعلق به شرکت آب جنوب شرق خوزستان از شرکت های تابعه سازمان آب و برق خوزستان است و تامین آب شرب بندر امام (ره)، شهرستان بندرماهشهر و هندیجان را برعهده دارد.  

گزارش از رضا ولایتی

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت