Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ مقام‌های جبل الطارق اعلام کردند که نمی‌توانند درخواست آمریکا مبنی بر ادامه توقیف نفتکش گریس ۱ را در دستور کار خود قرار دهند.

یک دادگاه فدرال در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که جبل الطارق باید نفتکش گریس ۱ را به نفع آمریکا توقیف کند.

دولت جبل الطارق در این مورد اعلام کرد که به دلیل تفاوت رژیم تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و تبعیت جبل‌الطارق از قوانین این اتحادیه درخواست آمریکا را رد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپوتنیک ساعاتی پیش خبر داده بود که این نفتکش ایرانی، یک ماه پس از آن که به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف شده بود، امروز -یکشنبه- جبل الطارق را ترک کرده است درحالیکه این خبر هنوز مورد تایید مقام‌های رسمی قرار نگرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا دولت جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا

به نوشته روزنامه پولیتیکو، اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده سران در ۱۷ تا ۱۸ آوریل رقابت خواهند کرد. 

همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، در این نشست تناقض‌هایی وجود خواهد داشت چراکه اعضای اتحادیه اروپا به جای وضعیت اوکراین، توجه بیشتری به تشدید تنش بین اسرائیل و ایران خواهند داشت.

پولیتیکو می‌نویسد، مشارکت برخی کشور‌های اروپایی در دفع حمله ایران به اسرائیل، بار دیگر پرسش‌هایی درباره «استاندارد‌های دوگانه» غرب در مورد این دو مناقشه را مطرح کرد. 

گابریلیوس لاندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی در اظهار نظری به این روزنامه گفت: "در جریان حمله ایران به اسرائیل، برخی از کشور‌های غربی به عنوان یک اقدام همبستگی به اسرائیل کمک کردند تا از آسمان محافظت کند. این در حالی است که کی یف بیش از دو سال است که خواهان چنین سلاح‌هایی است. "

پیش از این یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود که سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا برای یک نشست فوق العاده دو روزه در ۱۷ تا ۱۸ آوریل در بروکسل گردهم می‌آیند. 

به گفته این مقام، کشور‌های عضو این بلوک در مورد تقویت حمایت از اوکراین از جمله تامین احتمالی سیستم‌های دفاع هوایی به کی یف بحث خواهند کرد. در مورد مناقشه در خاورمیانه، تمرکز سران کشور‌ها و دولت‌ها بر روی آخرین تنش‌ها بین اسرائیل و ایران خواهد بود. به گفته این دیپلمات اروپایی، رهبران اتحادیه اروپا تهران را به تحریم‌های جدید تهدید خواهند کرد و همه طرف‌های خاورمیانه از جمله اسرائیل را به خویشتن داری دعوت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • کرایه حمل کالا درون شهری در انتظار دستور جدید
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی