Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت الاسلام عبدی در جمع بسیجیان حوزه مقاومت کوثر دو گفت: توکل به خدا نیز به معنای اعتماد مطلق به ذات مقدس پروردگار است که این معنا بارها در قرآن کریم مورد تذکر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کلامی به عنوان گناه کبیره و صغیره نداریم، اظهار داشت: بحث گناه کبیره و صغیره مربوط به حوزه فقهی است که در تعریف عدالت می گوییم عدالت عبارت است از ترک گناه کبیره و مصر نبودن بر گناه صغیره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در حوزه کلامی هر گناهی بزرگ و شکستن حریم ذات مقدس ربوبی است.
عبدی با تاکید بر عناصر اخلاقی که در اسلام مطرح است عنصر توکل بر خدا را به معنای اعتماد بر ذات مقدس حق ، یکی از راه های رسیدن به انس به خدا عنوان کرد و ادامه داد: اعتماد بر ذات خدا از جلوه های برجسته انس با پروردگار و راز پیروزی و سربلندی فرد و جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک افزود: اعتماد به نفس شخصی و اعتماد به نفس ملی از جنبه مثبت اش نیز از همین رهگذر توکل به خدا به دست می آید.
وی افزود: با بیان اینکه وقتی کسی وکیلی را برای خود انتخاب می کند و امورش را به دست او می سپارد یعنی بر او اعتماد کرده،
وی خاطرنشان کرد: توکل به خدا نیز به معنای اعتماد مطلق به ذات مقدس پروردگار است که این معنا بارها در قرآن کریم مورد تذکر قرار گرفته است و قرآن تاکید می کند فقط به ذات مقدس پروردگار اعتماد داشته باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید

همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام ضمن توصیه‌هایی فرمود «هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد؛ لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ.» چرا که مسبب الاسباب خداست و بر اساس توحید افعالى معتقدیم: لا مؤثر فى الوجود الا الله; همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند.

نهج البلاغه | تکریم یا تخریب؟

دوم اینکه به فرض که دیگران هم سرنوشت ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غیر خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. البته این مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نیروهاى دیگران براى رسیدن به اهداف مادى و معنوى ندارد; مهم آن است که انسان بداند هر سببى که تأثیرى دارد آن هم از ناحیه خداست و اگر لحظه‌اى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همه آنها از کار باز مى مانند. ( پیام امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام آیت  الله مکارم شیرازی)

.

 

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ببینید | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...
  • فال انبیا فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید