Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@22:08:58 GMT

تقویت بنیه دفاعی عراق از راهبردهای اصلی ایران است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۲۲۴

وزیر دفاع با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات گفت: تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با " یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق با بیان اینکه موضوعات متنوع و در عین حال مهمی در روابط امنیتی دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: ایجاب می کند دو طرف رایزنی های مداومی با یکدیگر داشته باشند؛ چرا که وزارت کشور عراق یک نهاد انتظامی و امنیتی است و نقش قابل توجهی در تامین ثبات و امنیت عراق و به تبع آن منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه موضوعات متعددی وجود دارد که سرنوشت دو کشور را به هم پیوند زده است گفت: تاریخ، فرهنگ، مذهب و حوزه تمدنی مشترک در کنار شرایط سیاسی و امنیتی منطقه همگی ایجاب می کند دو کشور در جهت تحقق منافع مشترک تماس و رایزنی مستقیم و مداوم با یکدیگر باشند.
 
امیر سرتیپ حاتمی با تقدیر از زحمات و اقدامات  وزیر کشور عراق و سایر مسئولین در این کشور در تامین امنیت زائرین به ویژه در ایام ماه محرم  و اربعین حسینی بیان کرد: تردد گسترده زائرین نمونه ای از پیوندهای اجتماعی دو کشور است که اتفاقا از کارکرد وِیژه ای در نزدیکی دو ملت برخوردار است.
 
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه اراده رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات راهبردی استوار است گفت: مناسبات دو کشور در هیچ برهه ای از تاریخ تا به این اندازه دوستانه و برادرانه نبوده است و شرایط کنونی مناسبات در تاریخ روابط دو کشور نمونه است؛

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق در طول حمله گروه های تروریستی به عراق نه یک اقدام کوتاه مدت و تاکتیکی بلکه برخاسته از اعتقادات قلبی، راهبردی و بلند مدت بوده است؛
 
امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات تصریح کرد:  تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه همواره همکاری با وزارت کشور عراق برای ما حائز اهمیت بوده است گفت: امنیت عراق را در امتداد امنیت خودمان می دانیم و به همان اندازه که برای ثبات و امنیت خودمان تلاش داریم ، امنیت عراق نیز برای ما مهم است.
 
 امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ظرفیت های متعدد وزارت دفاع در خصوص همکاری با کشور عراق گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری های دو جانبه شاهد توسعه مناسبات میان دو وزارتخانه باشیم.

همکاری نظامی امنیتی میان دو کشور از اولویت های اصلی عراق است

"یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از مقاومت و ایستادگی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با گروه های تروریستی گفت: همکاری نظامی امنیتی میان دو کشور از اولویت های اصلی دولت عراق به شمار می رود.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که در نبرد عراق با داعش در کنار مردم عراق ایستاد، گفت: در اذهان سیاسیون و نظامیون عراقی شکل گرفته و نهادینه شده است که ایران می تواند تکیه گاه قابل اطمینانی در مواقع بحران باشد.

وی با بیان اینکه اراده ما در وزارت کشور عراق بر این است که امنیت زائران عتبات به طور کامل حفظ شود، تصریح کرد: منافع مشترک الزام می کند که دو کشور رابطه خود را در سطوح و ابعاد مختلف توسعه بدهند.

کد خبر 386292

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عراق ایران وزیر دفاع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند

وزیر دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) از تداوم گفت‌وگوها درباره خروج نظامیان و ائتلاف آمریکایی از کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع عراق روز سه‌شنبه گفت: «گفت‌وگوها درباره خروج ائتلاف همچنان ادامه دارد و این خروج بررسی شده و تدریجی است».

وی در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» گفت: «پس از خروج نیروها با اکثر کشورهای ائتلاف قراردادهای دوجانبه منعقد خواهیم کرد».

العباسی تصریح کرد: «واشنگتن به روش و زمان خروج فکر می‌کند و ما نیز در حال انجام همین کار هستیم. با واشنگتن توافق کردیم که عرصه عراق را از سوریه جدا کنیم؛ چراکه آمریکا معتقد است که عرصه سوریه به حضور این کشور نیاز دارد».

او ادامه داد: «داعش بیش از ۹۷ درصد از قدرت خود را از دست داده و در برهه فعلی به صورت گروه‌ها پراکنده ظاهر می‌شود».

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر ۲ نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌است. اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) در بغداد برگزار شده بود.

العباسی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پرونده حملات ترکیه به خاک عراق نیز اعلام کرد: «ما با ترکیه توافق کردیم که وزارت کشور نقطه صفر در مرز را حفظ کند».

او در این باره تاکید کرد: «هیچ توافقی با ترکیه درخصوص عملیات مشترک علیه حزب کارگران کردستان وجود ندارد و ما اجازه نخواهیم داد که اراضی عراق سکوی پرتابی برای خرابکاری باشد، چه توسط پ.ک.ک و چه توسط طرف‌های دیگر».

وزیر دفاع عراق همچنین از تلاش جدی با اقلیم کردستان این کشور برای پایان دادن به پرونده پ.ک.ک خبر داد.

او همچنین اظهار کرد: «ارتش عراق باید زیرساخت‌های خود را به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۳ بازگرداند و ارتش می‌تواند پس از خروج ائتلاف، امنیت را حفظ کند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند