Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:00:01 GMT

۲۷ درصد از اعتبارات تملک دارایی فارس تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۲۶۰

۲۷ درصد از اعتبارات تملک دارایی فارس تخصیص یافت

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: تاکنون ۲۷ درصد از اعتبارات تملک دارایی فارس در بودجه سال ۹۸ تخصیص یافته است. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی سلحشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم فارس از اعتبارات تملک دارایی سال 98 حدود 1320میلیارد تومان است که از این رقم تا کنون 27 درصد آن به فارس تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به استان فارس تاکنون حدود 360 میلیارد تومان بوده است، گفت: 4.5 درصد از این میزان نقدی و 22.5 درصد اسناد خزانه یک تا سه ساله بوده و در حقیقت تا سررسید سال 1401 اسناد خزانه منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 67 درصدی اعتبارات مصوب و ابلاغی فارس محقق شد، افزود: امسال با توجه اعمال تحریم‌ها و کاهش میزان فروش نفت از 1530 هزار بشکه در روز به 140 هزار بشکه در روز، دولت در شرایط بسیار دشواری قرار دارد .

سلحشوری با اشاره به لزوم صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت به دنبال اصلاح نظام درآمدی و بودجه‌ای است، باید به سمت تعریف منابع درآمدی جایگزین نفت باشیم، اگرچه تاکنون موفق نبوده ایم و هنوز هم درآمدهای کشور متکی به نفت است.

وی از تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال روستاهای فارس خبر داد و گفت امسال باید این سند برای 296 روستای استان فارس تدوین شود.

معاون سازمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با بیان اینکه در سال 97 وضعیت بودجه و تخصیص آن خوب بود به طوری که استان فارس در کلیه منابع اعتباری به طور میانگین 68 درصد تخصیص اعتبار داشت، اظهار داشت: تاکنون 98 درصد اعتبارات اسناد خزانه 97 در استان جذب شده و با توحه به تمدید مهلت جذب این ظرفیت بودجه تا پایان شهریورماه مابقی اعتبارات نیز جذب می‌شود. 

نرخ تورم 36.6 درصدی استان فارس در تیرماه

عبدالحمید سنگی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، نیز در این جلسه به ارایه آماری در خصوص نرخ تورم در فارس پرداخت و اظهار داشت: نرخ تورم در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 27.9درصد، اردیبهشت 31.2 درصد، خرداد 34.6 درصد و تیرماه 36.6 درصد برآورد شده است.

وی گفت: ضریب جینی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی، طی سال‌های 93 تا 95 وضعیت خوبی را در فارس داشته و از از 0.36 درصد به 0.32 درصد رسیده است  به عبارت دیگر اختلاف طبقاتی در استان فارس کمتر شده است.

سنگی در خصوص نسبت درآمد به هزینه خانوار در شهر و روستا نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد که در سال 96 میزان درآمد در شهرها بالغ بر 33 میلیون تومان و هزینه 30 میلیون تومان، و میزان درآمد در روستا 20 میلیون تومان و هزینه حدود 18 میلیون تومان بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از کاهش بعد خانوار در فارس خبر داد و گفت: بر اساس تازه‌ترین اطلاعات از سرشماری نفوس و مسکن، بعد خانوار در فارس از 3.67 در سال 90 به 3.36 در سال 95 رسیده که حاکی از  کاهش بعد خانوار است.

سنگی با اشاره به افزایش امید به زندگی در استان فارس، گفت: میانگین نرخ امید به زندگی در فارس براساس آمارهای سال 95 حدود 74 سال است که برای زنان 76.3 سال و مردان 72.1 سال است و به عبارت دیگر زنان فارس نسبت به مردان امید بیشتری برای زندگی دارند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به آمارهای ده ساله نرخ بیکاری در استان خاطر‌نشان کرد: نرخ بیکاری در فارس از 20.5 درصد در سال 89 به 8. 9درصد در سال 97 و  7 درصد در بهار سال 98 رسیده است.

برگزاری جشنواره شهید رجایی در روز هفتم شهریورماه

احمدعلی افکاری از برگزاری جشنواره شهید رجایی برای معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر استان فارس در روز پنجشنبه 7 شهریورماه خبر داد و اظهار داشت: مبنای انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر بحث عملیاتی کردن تحول در نظام اداری است.

وی با بیان اینکه در مجموع 134 هزار و 522 نفر در دستگاه‌های اجرایی فارس مشغول به کار هستند، افزود: از این تعداد 80 هزار و 31 نفر رسمی، 16 هزار و 941 نفر پیمانی، 13 هزار و 216 نفر قراردادی، 7 هزار و 425 نفر کارگری و 16 هزار و 909 نفر در رده سایر هستند.

 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در مورد سطح سواد کارکنان استان فارس نیز گفت: 10 هزار و 86 نفر زیر دیپلم، 20 هزار و 121 نفر دیپلم، 12 هزار و 449 نفر فوق دیپلم، 70 هزار و 510 نفر لیسانس، 17 هزار و 263 نفر فوق لیسانس و 4 هزار و 93 نفر دکترا هستند.

وی افزود: در مجموع 6 درصد از کل کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور در استان فارس فعالیت دارند.

تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1397181 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ‌خراسان جنوبی جذب نشد‌‌عدم جذب 181 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی در خراسان جنوبی قابل قبول نیست

انجام مطالعات نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان فارس

مدیر آموزش‌ها و پژوهش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالعات نقشه راه اقتصاد مقاومتی استان فارس پایان یافته و شاید این نقشه راه بتواند مشکلاتی که در راه عملیاتی شدن بندهای اقتصادی مقاومتی است را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه امسال میزان آموزش‌های سازمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این افزایش به دلیل افزایش آموزش مدیران و آموزش‌های خاصی است که برای مدرسان این مدیران برگزار شده است.

موسوی افزود: هدف از آموزش مدرسان تغییر تفکر آنها بوده تا بتوانند مدیران را با مشکلات و چالش‌هایی که در این شرایط اقتصادی با آن روبه‌رو هستند آشنا کنند.

مدیر آموزش‌ها و پژوهش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از احتمال برگزاری سمینار آموزشی بین‌المللی در استان فارس خبر داد و عنوان کرد: استان فارس در زمینه آموزش مدیران و کارشناسان رتبه اول را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از بین 90 طرح پژوهشی 12 طرح در حوزه آب، سلامت، محیط زیست، سرمایه‌گذاری، آسیب‌های اجتماعی و گردشگری که 6 اولویت استان فارس هستند انتخاب شده است، گفت: اعتبار مصوب این طرح‌ها یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که یک میلیارد و 450 میلیون تومان از آن تخصیص یافته و پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این طرح‌ها مصوب شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت

وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.

وی بیان کرد: چنانچه اداره کل یاد شده توان اجرا طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.

نیک روش ادامه داد: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

نیک روش ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.

وی گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با پرداخت عوارض آلایندگی به شهرستان‌های استان بوشهر نیز این مهم تنها به شهرستان‌های جنوبی استان اختصاص یافته و این در حالی است که شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان مانند بوشهر، دشتستان و دیلم نیز متاثر از آلایندگی هستند.

نیک روش اظهار کرد: در پرداخت عوارض آلایندگی برخی از شهرستان‌های استان همجوار با وجود متاثر نشدن از آلایندگی جنوب بوشهر برای دریافت عوارض آلایندگی معرفی شدند که این اجحافی در حق مرکز استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با فعالیت واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی نیز بیش از ۹۰ درصد واحد‌های جنوب بوشهر به عنوان صنعت سبز معرفی شدند ولی بازدید میدانی نشان داده آلودگی منطقه بسیار بالاتر از این است.

نیک روش افزود: به تناسب این میزان آلایندگی باید سهم استان بوشهر از اعتبارات آلایندگی بخوبی محقق شود.

وی اظهار کرد: از نمایندگان استان در مجلس جدید و سایر مدیران کلان استان بوشهر انتظار می‌رود در جهت گرفتن حق بوشهر در جذب اعتبارات آلایندگی نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در قانون جدید شورا‌ها چیزی برای اینکه از ظرفیت و قابلیت مشارکت مردم برای اداره جامعه استفاده شود وجود نداشته که انتظار می‌رود بازنگری لازم در این قانون محقق شود.

وی گفت: در برنامه هفتم، طرح مدیریت واحد شهری مورد تایید نمایندگان قرار نگرفت و از دستور کار خارج شده که انتظار است به تناسب انتظار‌های مردم از شورا‌ها نسبت به قانون یاد شده اهتمام لازم ایجاد شود.

نیک روش با اشاره به کمبود پارکینگ در شهر بوشهر نیز اظهار کرد: در خصوص احداث پارکینگ در سطح محیط شهری کاربری آن در قالب سرانه تاسیسات شهری قرار می‌گیرد ولی با این وجود در بوشهر زمین‌های در نظر گرفته برای پارکینگ بیشتر در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و باید به قیمت روز خریداری شوند.

وی تاکید کرد: باید شرایط برای استفاده از زمین نیروگاه اتمی برای احداث پارکینگ در بوشهر فراهم شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

نیک روش افزود: در محدوده زمین نیروگاه فضای سبز مناسب و پارکینگ خودرو وجود ندارد که ۱۷ هزار مترمربع فضای در مالکیت سازمان انرژی اتمی ظرفیت ارزشمند برای توسعه فضای سبز و احداث پارکینگ محسوب می‎ شود.

وی یادآور شد: با هدف تامین نیاز بخشی از پارکینگ موردنیاز شهر بوشهر اکنون حدود ۷۰۰ مترمربع در خیابان امام خمینی (ره) به شکل رو باز مورد استفاده قرار گرفته است.

نیک روش ادامه داد: برای احداث پارکینگ در مرکز شهر نیز زمین اختصاص یافته به این طرح در محاصره واحد‌های تجاری است که باید در ابتدا با توجه به تشکیل پرونده قضایی باید تعامل و توافق لازم انجام شود.

وی افزود: در اجرا پارکینگ شهرداری ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد و به محض تعیین وضعیت زمینه نسبت به احداث پارکینگ اقدام می‌کند.

نیک روش عنوان کرد: شهر بوشهر به طور جدی مشکل پارکینگ دارد و با این روند شاید در ۱۰ سال آینده گذر‌های ۱۰ سال آینده جوابگوی شمار خودرو‌های سطح شهر نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها ۶ و هفت اردیبهشت به میزبانی بوشهر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟