Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعیدی نژاد در پیامی توییتری نوشت: از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش صادر شد تلاش شبانه روزی برای انجام رویه های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دوتیم مهندسی متخصص از مسیرهای متفاوت به جبل الطارق، انتظار می رود کشتی امشب حرکت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته سفیر ایران در لندن، دادگاه جبل الطارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدودکننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود اعلام کرد.

دادگاه اعلام کرد که درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه ی آمریکا صورت گرفته و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.

بعیدی نژاد درباره تغییر نام نفتکش ایرانی متوقف در جبل الطارق نوشت: بر اساس گواهینامه ثبت جدید نفتکش حامل نفت ایران که نزد ما موجود است، تاریخ ثبت این نفتکش با نام جدید خود یعنی آدریان دریا، روز ۲۴ تیرماه امسال مطابق با ۱۵ ژوئیه می باشد که بیش از یک ماه از آن می گذرد.

بعیدی نژاد افزود: با تصمیم به قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گیرد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تاکید می گردد که این کشتی تحت هیچ گونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عصر جمعه از تغییر نام نفتکش گریس یک به "آدریان دریا" خبر داده و اعلام کرد که این نفتکش اکنون به سمت مدیترانه در حال حرکت است.

اسلامی توضیح داد: در روزهایی که نفتکش ایرانی گریس یک در توقیف جبل‌الطارق بود، پاناما به استفاده از این نفتکش پایان داد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس درخواست مالک کشتی در حال حاضر، نفتکش دارای پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: نام نفتکش گریس یک به "آدریان دریا" تغییر کرده است و مقصدی که برای پس از رفع توقیف ازسوی مالک کشتی اعلام شده مدیترانه است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مشکل خاصی در ادامه دریانوردی این نفتکش به مدیترانه و مقصد بعدی آن وجود نداشته باشد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد: از این اتفاقات برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌های مربوط به اموال و کالاهای ایرانی در دنیا تکرار نشود.

نفتکش ایرانی گریس یک (آدریان دریا) حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» ازسوی شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

دادگاه عالی جبل‌الطارق روز پنجشنبه با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس یک(آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر فرآورده فراتر رفت.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، جواد بلندی بیان کرد: همسو با افزایش ۱۱درصدی مصرف، توزیع پایدار سوخت و عبور موفق از بحران‌ها و شرایط سخت سوخت‌رسانی در اوج روزهای مسافرت و سرمای طاقت‌فرسای زمستان، این مقدار فرآورده نفتی با ۵۸ هزار و ۳۶۰ سرویس نفتکش از انبار نفت منطقه به حوزه عملیاتی تربت‌حیدریه، مناطق خراسان جنوبی و زاهدان ارسال شد.

وی افزود: حدود ۳۷۲ میلیون لیتر از این مقدار فرآورده از مبادی جنوب کشور با بهره‌گیری از ظرفیت نفتکش‌های ناوگان حمل‌ونقل منطقه منتقل و بقیه نیز با خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی دریافت شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین مصرفی منطقه به‌وسیله نفتکش از انبارهای نفت بندرعباس و رفسنجان تأمین شد، گفت: منطقه تربت‌حیدریه با ظرفیت بیش از ۲۳۵ میلیون لیتر و توان حمل ۳۱۸ دستگاه نفتکش، یکی از مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که جزو هشت منطقه فعال صادراتی کشور نیز به‌ شمار می‌رود.

منطقه تربت‌حیدریه ۶۵ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۳۳ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی دارد که در محور مواصلاتی جنوب به شمال شرق کشور میزبان حجم عظیمی از زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) است.

دیگر خبرها

  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت