Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:24:50 GMT

وزارت خارجه اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۵۴۹

وزارت خارجه اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد

به گزارش ایکنا  به نقل از .jo24.net؛ وزارت امور خارجه و امور مهاجران اردن امروز یکشنبه، 27 مردادماه، سفیر اسرائیل در این کشور را احضار کرد و هتک حرمت به مسجدالاقصی از سوی این رژیم را محکوم کرد.

سفیان سلمان القضاه، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن اعلام کرد: زید اللوزی، دبیرکل وزارت خارجه اردن ضمن تسلیم پیامی قاطع به سفیر اسرائیل از این رژیم درخواست کرد تا هر چه سریعتر هتک حرمت به مسجدالاقصی و هرگونه تلاشی از سوی این رژیم را که با هدف تغییر شکل تاریخی این مسجد انجام می‌شود، متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القضاه همچنین سخنان اخیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل درباره مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: مسجدالاقصی با همه مساحتش مکانی برای عبادت و نمازگزاردن مسلمانان است.

یادآور می‌شود، این اقدام وزارت خارجه اردن پس از آن صورت می‌گیرد که «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته (۲۲ مرداد) در گفت‌وگو با رادیو ۹۰ این رژیم گفت که باید وضعیت فعلی مسجد الاقصی تغییر کند تا یهودیان بتوانند در آنجا نماز بخوانند و مناسک دینی خود را به جا بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسجد الاقصی اردن اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود