Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی اظهارات و توافقات اخیر مقامات آمریکایی درباره ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه، را تحریک آمیز و موجب نگرانی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید عباس موسوی» اظهارات و توافقات اخیر مقامات آمریکایی درباره ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه، را تحریک آمیز و موجب نگرانی دانست و گفت: اقداماتی از این دست همچون سایر رفتارهای مقامات آمریکایی باعث بی‌ثبات بوده و علاوه بر دخالت در امور داخلی سوریه، موجب ایجاد ناامنی در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: رفتار آمریکایی ها در شمال شرق سوریه تجاوز آشکار علیه حاکمیت قانونی و تمامیت ارضی کشور سوریه و بر خلاف اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است.

 

وی در پایان تاکید کرد: بدیهی است، نگرانی های امنیتی در مرزهای شمالی سوریه در قالب توافقات دوجانبه با همسایگان و با مساعی جمیله، قابل رفع خواهد بود و هیچ نیازی به دخالت قدرت‌های خارجی نیست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه غدیر گلپایگان خطبه نماز جمعه عید غدیر اردبیل سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مجلس شبستان یزد دعای عرفه سخنگو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رزمایش ناتو در فنلاند را که ۲۶ آوریل(هفتم آوریل) آغاز خواهد شد، اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

زاخارووا تاکید کرد: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد.

وی تصریح کرد: هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که فردا برگزار می‌شود، گفت که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم هستند.»

پسکوف تاکید کرد: در واقع، روابط حالا به سطح رویارویی مستقیم تنزل پیدا کرده است. ناتو همین حالا در جنگ در اطراف اوکراین مداخله دارد و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت کرده و زیرساخت‌های نظامی خود را رو به مرزهای ما گسترش می‌دهد.

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از دو سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.

کد خبر 6087378

دیگر خبرها

  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • خوشحالی بعد از گل تحریک آمیز فرمین لوپز مقابل هواداران رئال مادرید / فیلم