Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@12:43:44 GMT

اوباما فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۸۰۷

اوباما فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور در کارزار انتخاباتی «جو بایدن» فعال شده و حتی با اعضای ارشد ستاد انتخاباتی او دیدار کرده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، یک رسانه نزدیک به دموکرات‌ها از «علاقه فعالانه» رئیس‌جمهور سابق این کشور به کارزار انتخاباتی معاونش «جو بایدن» و دیدارهایش در این باره خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش پایگاه «هیل»، روزنامه «نیویورک تایمز» در تازه‌ترین خبرهای خود درباره تحرکات دموکرات‌ها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از فعال شدن باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق این کشور به نفع جو بایدن خبر داده است.
باراک اوباما که از ۲۰ ژانویه ۲۰۰۹ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷( اول بهمن ۱۳۸۷ تا اول بهمن ۱۳۹۵) رئیس‌جمهور آمریکا بوده، تاکنون رسما حمایت خود را از هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال اینده این کشور اعلام نکرده است.
بنا بر اعلام نیویورک تایمز، رئیس‌جمهور سابق و دموکرات آمریکا «علاقه فعالی به کارزار انتخابات ریاست جمهوری جو بایدن نشان داده و ماه گذشته با معاون سابقش شام خورده است.

در تمام هشت سال ریاست جمهوری اوباما، بایدن که سال‌ها سابقه عضویت در سنای آمریکا را داشته، به عنوان معاون رئیس‌جمهور در دولت او فعالیت کرده بود.

طبق این گزارش، اوباما قبل از آغاز رسمی کارزار انتخاباتی بایدن، اعضای ارشد ستاد انتخاباتی او را به منزلش در واشنگتن فراخواند تا به او درباره استراتژی‌های رسانه‌ای، ارتباطاتی و دیجیتالی بایدن گزارش بدهند.
طبق گزارش هیل، «اوباما در مبارزات مقدماتی حزب دموکرات از هیچ یک از نامزدها حمایت نمی‌کند. او قول داده که در این رقابت بی‌طرف بماند».
با این حال، نیویورک تایمز در گزارش خود خبر داده که اوباما «از نزدیک در حال نظاره‌ کردن کارزار انتخاباتی بایدن است و در مواقع مختلف، توصیه‎هایی کرده است.
این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها گزارش داد، یکی از توصیه‌های اوباما جذب «مشاوران جوان‌تر» به ستاد انتخاباتی بایدن بوده است.
طبق گزارش نیویورک تایمز، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برخی از مشاوران نزدیک بایدن که با جوانان فعال در حزب دموکرات ارتباطی ندارند، «ناامید» شده است.
اوباما در دیدار ماه مارس (۱۰ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) خود با دو عضو ارشد ستاد انتخاباتی بایدن («کیت بدینگفیلد» سخنگوی ستاد و «آنیتا دان» مشاور پیشین ارتباطاتی کاخ سفید) درباره استراتژی انتخاباتی صحبت کرده بود.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا به این دو نفر گفته بود که آنها باید از این موضوع اطمینان حاصل کنند که بایدن در کارزار انتخابات ریاست جمهوری، «به میراث خودش آسیب نزند» و «خودش را خجالت ندهد».
از نظر رسانه‌های آمریکای آمریکایی از قبیل هیل، بایدن در کارزار انتخاباتی خودش را به اوباما نزدیک نگه داشته و محبوبیت او به ویژه در میان سیاه‌پوستان تا حد زیادی به دلیل حضورش در دولت اوباما بوده است.
بایدن طبق تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی در آمریکا که شبکه فاکس نیوز انجام آن را برعهده گرفته بود، با ۳۱ درصد آرا در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته و سناتور «الیزابت وارن» با کسب ۲۰ درصد نزدیک‌ترین رقیبش است.
نکته قابل تامل در نظرسنجی فاکس نیوز که رسانه جمهوری‌خواه و مورد علاقه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است، توان ۴ نامزد پیشتار دموکرات‌ها برای شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اوباما آمریکا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند