Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: علی‌محمد مختاری در آیین افتتاح مجموعه پروژه‌های مدیریت شهری اراضی عباس‌آباد گفت: مجموعه چهارباغ مصلی که امروز کلنگ آن زده شد، یکی از پروژه‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز است که سعی کرده‌ایم در راستای سیاست توسعه فضای عمومی و نگاه ویژه شهردار تهران به توسعه فضای سبز این پروژه مهم را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طراحی این پروژه تلاش شده اصالت معماری ایرانی-اسلامی حفظ شود و از اصول دینی و آیات قرآن کریم در باب امر به‌معروف و نهی‌از منکر و اصول اخلاقی و معرفتی بهره بگیریم.

مختاری ادامه داد: هریک از این باغ‌های مجموعه جلوه ای بدیع از معرفت و اخلاق است. ما پارک‌های موضوعی و موضعی زیادی در شهر تهران داریم و این باغ هم با توجه به اینکه در چارچوب مصلای تهران که مکانی مذهبی‌ست، افتتاح می‌ شود، سعی شده تا به موضوعات دینی و اسلامی بپردازد.

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری این چهار باغ گفت: پروژه چهارباغ مصلی مشتمل بر باغ ۱۵ هکتاری ایمان، باغ ۱۰هکتاری آفرینش، باغ ۶ هکتاری دانش و باغ ۱۲هکتاری بهشت است.

مختاری به سوال یکی از خبرنگاران که از وی در مورد آب مصرفی فضای سبز شهر تهران پرسیده بود، اشاره کرد و گفت: همینجا باید با اطمینان بگویم آب مصرفی فضای سبز شهر تهران صد درصد غیرشرب است. و شاید تنها شهری در ایران هستیم که تنها و تنها از آب غیرشرب برای فضای سبز استفاده می‌کند. همچنین بیش از ۵۵۰ مخزن ذخیره آب از نزولات آسمانی در شهر تهران داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اصالت معماری ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است

 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علی‌رغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود، اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقانی نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید