Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@03:04:08 GMT

حضور اصلاح طلبان درانتخابات بامحوریت خاتمی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۹۲۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب افکار عمومی بین دو لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، علی‌تاجرنیا در ارتباط با امکان بروز و ظهور یک جریان سوم در انتخابات پیش‌روی مجلس اظهار کرد: من فکر می کنم که خیلی محتمل است تا از بین هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا یک جریان جدید دیگری جوانه بزند و به عرصه انتخابات ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: البته من موافق نیستم که این انشعاب یا جوانه را جریان سوم بنامیم. آن‌ها با بینش اصولگرایی یا اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و استراتژی حرکتی خود را تغییر می‌دهند.

این فعال سیاسی سپس گفت: در نهایت انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد؛ مثل زمانی که رقابت میان احمدی‌نژاد و آقای هاشمی شکل گرفت. انتخاب افکار عمومی بین دو لیست خواهد بود و لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به شدت به حاشیه نخواهد رفت.

تاجرنیا در ادامه اظهارکرد: بدنه اصلی جریان اصلاح‌طلب با محوریت آقای خاتمی در انتخابات پیش رو حضور پیدا خواهند کرد. البته در این بین هستند بخش‌هایی از اصلاح طلبان که به جریان حاکمیت پالس می‌فرستند که با دور شدن از روش و منش اصلاح‌طلبی می‌خواهند برای خود یا همراهانشان تایید صلاحیت اخذ کنند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات را قوی‌ترین نوع مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پیش‌بینی من این است که در مجموع حدود 50 درصد از جمعیت ایران در انتخابات پیش‌رو شرکت می‌کنند. باید دید گفتمان جریان سیاسی تا چه اندازه طی ماه‌های پیش رو مردم را با خود همراه می‌کند.

وی در پایان گفت: من فکر نمی کنم تفاوت زیادی میان درصد کل مشارکت کننده‌ها در انتخابات پیش رو با انتخابات گذشته مجلس وجود داشته باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انتخابات خاتمی صدای ایران اصلاح طلبان تاجرنیا ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام لیست تیم ملی بر اساس برنامه این تیم ۴۰ بازیکن منتخب از سراسر کشور در لیست اعلام شده حضور دارند و باید طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین خود را در محل اردو به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

۴ بازیکن تیم جوانان و امید بعثت به اسامی شایان حسنی، حمیدرضا زارعی، ارشیا امیریان و محمد زارعی به اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشور فرا خوانده شدند.

قابل ذکر ۴ بازیکن باشگاه بعثت فصل گذشته در لیگ برتر امید، لیگ دسته اول جوانان و همچنین به همراه تیم بزرگسالان باشگاه در لیگ دسته دوم حضور داشتند.

کد خبر 6080435

دیگر خبرها

  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • با وجود حضور در لیست فروش، سرژ گنابری تمایلی به ترک بایرن مونیخ ندارد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 لو رفت
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند