Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:10:13 GMT

۳۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی بافت در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۲۰۲۱

۳۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی بافت در آتش سوخت

مرجان شاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراتع پارک ملی خبر امروز از ساعت ۱۱ پیش از ظهر دچار آتش سوزی شد و نیروهای حفاظت محیط زیست این پارک منابع طبیعی و نیروهای مردمی فوری بعد از اطلاع حادثه وارد عمل شدند.
وی تصریح کرد: پوشش جنگلی منطقه به وجود درختان بنه، کهکم و ارس و کمبود امکانات موجب گسترده شدن آتش در این منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان داشت: پس از ساعت‌ها کوشش بی وفقه آتش به جاده ای رسید و به وسیله یک دستگاه خودرو آتش نشانی و با همکاری نیروهای منابع طبیعی بعد از مدتی مهار شد.
شاکری علت آتش سوزی پارک ملی خبر را عامل انسانی عنوان کرد.

شهرستان بافت که منطقه حفاظت شده  خبر در آن قرار دارد در جنوب غربی کرمان واقع شده است. 
۹۸۹۵/۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان