Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@23:32:23 GMT

تحلیل اشپیگل از پایگاه جدید نظامی ترکیه در قطر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۲۳۰۹

تحلیل اشپیگل از پایگاه جدید نظامی ترکیه در قطر

به گزارش روزنامه اشپیگل، ترکیه در حال افزایش حضور نیروهای نظامی خود در قطر است و ما در آینده نزدیک باید شاهد حضور بیش از پنج هزار سرباز ترکی در پایگاه های قطر باشیم.

ترکیه در حالی به دنبال افزایش حضور نظامی در قطر است که سه کشوری عربی خلیج فارس عربستان، امارات و بحرین به مدت ۸۰۰ روز است که قطر را تحت تحریم های شدید اقتصادی و تجاری قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز در هفته گذشته روزنامه حریت ترکیه نزدیک به دولت اردوغان نوشت: دولت آنکارا قصد افزایش نیروهای نظامی خود در قطر را دارد و در پاییز سال جاری نیز قرار است پایگاه جدیدی در شهر دوحه را افتتاح کند.

به گزارش این روزنامه، سربازان ترکیه همچنان وظایف خود را در دوحه، تحت فرماندهی نیروهای مشترک قطر و ترکیه انجام می دهند و تعداد آنها در آینده نزدیک افزایش می یابد.

به نوشته روزنامه حریت، پایگاه نظامی ترکیه در قطر بزرگتر خواهد شد و همچنین یک پایگاه جدید در نزدیکی پایگاه نظامی "طارق بن زیاد" در حال ساخت است.

روزنامه حریت در ادامه به دلایل امنیتی به تعداد افزایش نیروهای ترکیه در قطر اشاره نکرد، اما متذکر شد که تعداد افزایش شمار نیروهای نظامی ترکیه در قطر چشمگیر است.

در حال حاضر بیش از سه هزار نیروی نظامی در پایگاه طارق بن زیاد ترکیه در دوحه مستقر هستند.

به نوشته حریت، قرار است مرحله جدید توسعه پایگاه نظامی در پاییز امسال در حضور "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه افتتاح شود.

ترکیه در اکتبر ۲۰۱۵ سربازان خود را به پایگاه نظامی طارق بن زیاد که زیر فرماندهی مشترک انکارا  دوحه  فعالیت دارد، اعزام کرد. از آن روز تاکنون سربازان قطری و ترک حاضر در این پایگاه روزانه مشغول تمرین عملیات نظامی هستند.

عربستان و سایر کشورهای عرب هم‌پیمانش از جمله امارات و بحرین از حضور نظامیان ترکیه در خلیج فارس خرسند نیستند. از سال ۲۰۱۷ که روابط عربستان و متحدانش با قطر قطع شد، این کشورها از دوحه خواستند تا پایگاه مشترک خود با ترکیه را تعطیل کند.

قطر پیشینه همکاری نظامی با کشورهای خارجی در خاک خود را دارد. پایگاه نظامی "العدیده" قطر که هم‌اکنون ۱۴ هزار نیروی آمریکایی در آن حضور دارند، یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است.

310311

کد خبر 1290937

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه قطر عربستان ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم نفتکش باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا سینمای ایران محمدجواد ظریف جوایز اسکار شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!

روزنامه «ترکیه» در گزارش اجتماعی صفحه یک خود به هرج و مرج در کنسرت معین پرداخت و نوشت: پس از آنکه عده‌ای از ایرانیان در حمایت از حمله موشکی تهران در خیابان‌ها تظاهرات کردند تجمع ایرانی دیگری هم در وان اتفاق افتاد! این روزنامه با عکسی از معین در صفحه یک به اتفاقات پیش آمده در کنسرت این خواننده پرداخته و ناهماهنگی مسئولان سالن و بلیط فروشی بیش از ظرفیت را دلیل این درگیری دانسته است.

منبع: چندثانیه

tags # معین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد