Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:04:02 GMT

نظرسنجی‌های نیویورک تایمز ترامپ را عصبی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۲۵۷۳

نظرسنجی‌های نیویورک تایمز ترامپ را عصبی کرد

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه در تلاش برای توجیه نتایج منفی نظرسنجی‌ها در مورد خود، روزنامه نیویورک تایمز را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در صفحه توییتر خود با اشاره به اطلاعات فاش شده در مورد نشست هفته گذشته «دین باگت» (Dean Baquet) سردبیر روزنامه نیویورک تایمز با اعضای تحریریه این روزنامه، نوشت که یک افشاگر، مچ نیویورک تایمز ناکارآمد را به عنوان یکی از مخربترین نمونه های روزنامه نگاری در طول تاریخ، گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در حال تغییر رویکرد خود از روایت ساختگی تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه به آزار رقبای سیاسی با استفاده از مساله نژادپرستی است.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری نوشت: روزنامه نگاری در تاریخ کشور ما به سطحی افول کرده که چیزی بیش از دستگاه تبلیغاتی شرورانه برای حزب دموکرات نیست.

وی افزود: گزارش ها به حدی کذب، جانبدارانه و شرورانه است که به یک شوخی مشمئرکننده تبدیل شده است. اما عموم مردم آگاه هستند.۹۱۰۹

ترامپ در توییت دیگری اینطور نوشت: با همه این موارد، این دولت دستاورد داشته است، تصور کنید اگر رسانه های صادقی داشتیم که نداریم، چه نتایجی در نظرسنجی ها کسب می کردم.

سردبیر نیویورک تایمز نشستی با اعضای تحریریه این روزنامه برگزار کرد تا در مورد موضوعات مرتبط با پوشش خبری از جمله نحوه تهیه گزارش در مورد ترامپ و نژادپرستی، گفت و گو کند.

این نشست در پی بالا گرفتن جنجال در مورد مطلبی با عنوان «ترامپ خواستار وحدت در برابر نژادپرستی است»، برگزار شد. این عنوان روزنامه نیویورک تایمز در مورد واکنش ترامپ به تیراندازی اخیر در شهر ال پاسو در ایالت تگزاس اشاره داشت.

گفته می شود که مظنون این حمله، مانیفستی نژادپرستانه علیه مهاجران است.

این تیتر که مورد انتقاد گروهی از نمایندگان دموکرات آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور قرار گرفت، ‌ به «حمله به نفرت، ‌ اما بدون سلاح» تغییر یافت.

ترامپ از زمان راهیابی به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶، به طور مکرر رسانه های خبری منتقد خود را هدف حملات انتقادی قرار داده و از این رسانه ها به «اخبار جعلی» و «دشمن ملت» نام برده است.

یک جوان ۲۱ ساله در ۱۲ مرداد با ورود به یک فروشگاه در شهر مرزی ال پاسو ایالت تگزاس اغلب حاضران را که لاتین تبار بودند، به گلوله بست که بر اثر آن ۲۲ نفر کشته و بیش از ۲۶ تن زخمی شدند. در این حادثه هشت شهروند مکزیکی کشته شدند.

حادثه تیراندازی ال پاسو همزمان با تنش های دیپلماتیک میان آمریکا و مکزیک بر سر تجارت و مهاجرت، موجب احساس بیزاری گسترده ای در مکزیک شد.

رئیس جمهوری آمریکا بارها در سخنان خود مکزیکی‌ها را به دلیل عدم حفاظت از مرزهای مشترک مورد سرزنش قرار داده و مهاجران این کشور را متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر نامیده است.

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معتقدند، ترامپ یک نژادپرست است و سخنان جانبدارانه وی از نژادپرستی به خصوص از «برترپندارهای سفید پوست»، حمایت می کند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: نظرسنجی نیویورک تایمز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تانک‌های گران‌قیمت «آبرامز اِم۱» که آمریکا به اوکراین تحویل داده است، یکی پس از دیگری طعمه پهپادهای روسیه که قیمت‌شان تنها ۵۰۰ دلار است، می‌شوند!

نیویورک‌تایمز با اشاره به اینکه «حتی یکی از نمادهای قدرتمند توان نظامی آمریکا نیز مقابل چنین حمله‌هایی از جانب روسیه، آسیب‌پذیرند» نوشت: از ۳۱ تانکی که واشنگتن برای کی‌یف تامین کرده است، دست کم پنج دستگاه تانک منهدم شده و سه تانک نیز کمابیش خسارت دیده‌اند.

به نوشته تایمز، در اغلب موارد پهپادهای کامیکازه مجهز به خلبان ویدئویی که پهپاد انتحاری نیز خوانده می‌شود، این تانک‌ها را منهدم کرده‌اند. چنین پهپادهایی قادرند تا پیش از حمله به هدف، مانورهای گیج‌کننده بدهند.

با این حال، در دست کم یک مورد نیروهای روسیه مجهز به تانک‌های رزمی T-۷۲B۳، در دوئل با آبرامز، تانک‌های آمریکایی را محاصره و خلع سلاح کردند. ارتش روسیه ده‌ها ویدئو که به طور عمده با پهپاد فیلمبرداری شده را برای نمایش انهدام تجهیزات آمریکایی در میدان نبرد با اوکراین، منتشر کرده است.

براساس آنچه نیویورک‌تایمز نگاشته، «حالا کاشف به عمل آمده است که تانک‌ها(آبرامز) خلاف آنچه برخی کارشناسان و مقامات در ابتدا تصور کرده بودند، به مراتب راحت‌تر با پهپادهای انتحاری منهدم می‌شوند.»

این رسانه آمریکایی به نقل از سرهنگ مارکوس رایزنر، کارشناس نظامی و مورخ اتریشی نوشته است که «شرایط بارونکردنی است.». تایمز همچنین پهپادهای روسیه را «قاتلان کم‌هزینه و به شدت دقیق تانک‌های آبرامز» توصیف کرده است.

نیویورک‌تایمز نوشته است که دقت این پهپادها از ۹۰ درصد فراتر رفته و در بدترین حالت هم قادرند تا ادوات زرهی سنگین را هدف قرار دهند. این پهپادها «تنها ۵۰۰ دلار هزینه دارند و می‌توانند یک تانک آبرامز ۱۰ میلیون دلاری را منهدم کنند. و هیچ راه ساده‌ای برای دفاع از تانک‌ها برابر حمله پهپادی وجود ندارد.»

کد خبر 6084137

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند