Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار به موضوع لایروبی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: لایروبی این منطقه از طریق وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست پیگیری می‌شود.


علی لاریجانی از پیگیری و مذاکره فاینانس و سرمایه گذاری برای احداث راه آهن گرگان- مشهد هم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر لاریجانی همچنین با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های استان گلستان شناسایی شده و از سرمایه گذاران حمایت شود، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های کشور ما نیروی برق خورشیدی است که باید اشکالات راه اندازی نیروگاه آن در گلستان برطرف شود.


وی با تأکید بر تقویت حوزه گردشگری افزود: وزارت میراث فرهنگی بعد از تشکیل می‌تواند در این حوزه کمک شایانی به استان گلستان که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار است، داشته باشد.


استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه سه سد گلستان برای احداث و تکمیل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در سیل اخیر ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به دلیل نبود این سد‌ها به استان وارد شد که اگر هرچه سریع‌تر این طرح‌ها تکمیل نشوند با یک سیل دیگر، ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد می‌شود که می‌توان از فاینانس استفاده کرد.


هادی حق شناس افزود: ۵۰۰ هزار هکتار اراضی داریم که بخشی از آن‌ها که زهکشی شده بود آسیب ندید، اما ممکن است در سیل بعدی آسیب ببیند لذا هرچه سریع‌تر باید شرایط تکمیل این سد‌ها ایجاد شود.


وی با اشاره به اهمیت لایروبی ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان که تنها بخشی از آن انجام شده است، گفت: اگر این لایروبی انجام نشود سیل می‌آید و به جای عبور از رودخانه از اراضی مردم عبور می‌کند.


دکتر حق شناس ادامه داد: خلیج گرگان که ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته و یک دهم دریاچه ارومیه است حدود ۲۰ درصد دچار خشکسالی شده و ریزگرد دارد که علت آن ایجاد سد نکارود بود که ضمن دادن حق آبه باید این خلیج نیز لایروبی شود تا مشکل خشکسالی آن برطرف شود و مشکل هزینه در این زمینه وجود ندارد بلکه محیط زیست مجوز لایروبی نمی‌دهد.


استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد اینچه برون مزیت نسبی برای کشور دارد چرا که رابطه میان ایران و ترکمنستان را تقویت می‌کند و با توجه به ظرفیت مواد اولیه و خام می‌تواند صنایع تبدیلی را در این منطقه ایجاد کرد و کالا‌های تولید شده را به طرفِ ترکمنستانی فروخت.


حق شناس افزود: لایروبی خلیج گرگان برای جلوگیری از خشکسالی و بروز پدیده ریزگرد‌ها ضرورت دارد.


انتهای پیام / فا


جلسه مشترک رئیس مجلس با نمایندگان و استاندار گلستان

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اخبار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به گزارش روابط عمومی هیات کشتی استان گلستان، در این نشست رمضانعلی تربتی نژاد و علی اکبر بصیرنیا، طی سخنانی از زحمات مرتضی مرتضوی رئیس سابق این هیات ورزشی تقدیر و با اهدای لوح یادبودی از ایشان قدردانی کردند. 
همچنین با حکم علی اکبر بصیرنیا، مرتضی مرتضوی به عنوان مشاور هیات کشتی استان گلستان منصوب شد. این نشست روز سوم اردیبهشت در محل خانه کشتی گرگان برگزار گردید.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • باهنر: اغلب نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهند مشکلات را با مسائل عاطفی حل کنند
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • هشدار زودهنگام باهنر به نمایندگان مجلس دوازدهم