Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@16:54:29 GMT

اخبار بعیدی‌نژاد از تاریخ حرکت نفتکش «آدریان دریا»

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۲۷۱۳

سفیر ایران در لندن گفت: با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیر‌های پروازی متفاوت به جبل طارق، انتظار می‌رود نفتکش «آدریان دریا» امشب حرکت کند.   به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن لحظاتی قبل در توئیتی نوشت: «‏از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش (گریس ۱ - آدریان دریا) صادر شد تلاش شبانه روزی برای انجام رویه‌های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس‌ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیر‌های پروازی متفاوت به جبل طارق، انتظار می‌رود کشتی امشب حرکت کند.»

به گزارش فارس، نفتکش «گریس ۱» حامل نفت خام ایران ۱۳ تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و بر رفع توقیف هر چه سریعتر آن تاکید کرد.

پس از حدود ۴۰ روز، بالاخره دیوان عالی «جبل طارق» روز پنجشنبه (۲۴ مرداد) با نادیده گرفتن درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش به آزادی نفتکش گریس ۱ حکم داد.

سفیر ایران در لندن همچنین امروز اعلام کرد که تغییر نام این نفتکش از گریس ۱ به «آدریان دریا» ۲۴ تیرماه ثبت شده است.

گفتنی است دادگاه جبل طارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدود کننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود اعلام کرد. دادگاه اعلام کرد که درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه آمریکا صورت گرفته و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سفیر ایران در لندن حمید بعیدی نژاد گریس ۱ نفتکش آدریان دریا جبل طارق سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس

تین نیوز

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز چهارشنبه تا جمعه همچنان مواج و طوفانی پیش بینی شده است که مسافران نوروزی و شهروندان باید از شنا در دریا و هرگونه فعالیت های دریایی و تفریحی در سواحل این استان خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی حمزه نژاد امروز چهارشنبه افزود: همچنین توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی به دریا نروند و تمهیدات لازم در بنادر استان نیز انجام شود.

حمزه نژاد بیان کرد: بیشینه سرعت باد به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مناطقی چون( کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، خمیر، لنگه، قشم، هرمز، هنگام، لارک، بندرعباس، سیریک و جاسک در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآور شد: وزش بادهای شدید از سمت شمال غربی تا جنوب غربی است و تداوم این ناپایداری های دریایی تا اواخر وقت جمعه دهم فروردین ماه، پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز چهارشنبه در آسمان هرمزگان گذر ابر پیش بینی می شود و در ساعات بعدازظهر و شب در سواحل و جزایر استان بروز گرد وغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد گفت: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری، نوسانات یک تا سه درجه ای دما، در هرمزگان مورد انتظار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود