Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، برخی منابع مطلع یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از دستگیری‌های گسترده اهالی جامو و  کشمیر از سوی نیروهای امنیتی هند خبر دادند.

«خبرگزاری فرانسه» به نقل از منابع مطلع دولت هند گزارش کرد که از زمان لغو خودمختاری در این منطقه و بر اساس قانون ایمنی عمومی (PSA) تاکنون دستکم 4 هزار نفر بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این قانون مقامات می‌توانند دستگیر شدگان را بدون اتهام یا محاکمه شخصی تا دو سال در حبس نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام محلی مطلع که مایل به افشای نام خود نبود، در این زمینه اظهار داشت که اکثر دستگیر شدگان به خاطر پر شدن زندان‌ها به خارج از کشمیر انتقال داده شده‌اند.گفته می‌شود که برخلاف ادعای دولت هند مبنی بر کاسته شدن از محدودیت‌های امنیتی و مخابراتی، وضعیت در اکثر بخش‌های کشمیر بسان سابق است.

 بر اساس این گزارش، به دنبال افزایش تنش در کشمیر بین دهلی و اسلام آباد، «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند خود مختاری منطقه مورد مناقشه کشمیر را به بهانه‌هایی مانند ایجاد فساد و تروریسم، لغو کرد. از پنجم اوت (14 مرداد) و بعد از این که دولت هند خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد، در کشمیر حکومت نظامی برقرار شده و ارتباط  تلفنی از داخل این منطقه با دیگر نقاط جهان هم غیرممکن شده است.

پلیس هند شامگاه شنبه به شهر «سرنیگار» مهمترین شهر در ایالت جامو و کشمیر یورش برده و حداقل 6 نفر از مردم معترض به لغو وضعیت خودمختاری و اعمال محدودیت‌های شدید بر این منطقه را مجروح کرده است.

خبرگزاری «رویترز»  به نقل از دو تن از مقامات ارشد و شاهدان ماجرا گزارش کرد، در پی حادثه شب گذشته، مقامات هند از روز یکشنبه  محدودیت‌هایی را بر تردد ساکنان بخش‌های عظیمی از سرنیگار تحمیل کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل خبرنگار الجزیره را بازداشت کرد

نیروهای اشغالگر با حمله به بیمارستان الشفا در غزه خبرنگار الجزیره را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز-دوشنبه- با حمله به بیمارستان الشفا در غزه و تیراندازی به مردم، «اسماعیل الغول» خبرنگار الجزیره را بازداشت کرد.

نیروهای اشغالگر ابتدا خبرنگار الجزیره را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده سپس او را به همراه چند نفر از همکارانش بازداشت کرد.

الجزیره گزارش داده اشغالگران همچنین به خودروهای خبرنگاران در بیمارستان هجوم آورده ‌و به آن‌ها خسارت وارد کردند.

شبکه قطری الجزیره در بیانیه‌ای تاکید کرد: «خواستار آزادی فوری خبرنگارمان اسماعیل الغول و همکاران دیگر هستیم و مسئولیت سلامتی آن‌ها بر عهده رژیم اشغالگر است».

در این بیانیه تاکید شده است: «هدف از این اقدام تلاش برای ترساندن خبرنگاران و ممانعت رژیم صهیونیستی از نقل جنایت‌ها علیه غیرنظامیان غزه است».

این شبکه قطری اعلام کرد: «آنچه برای اسماعیل الغول رخ داد در چارچوب اقدامات برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه شبکه الجزیره است، این رژیم پیش از این شیرین ابوعاقله، سامر ابودقه و حمزه الدحدوح را هدف قرار داد و دفتر شبکه ما در غزه را بمباران کرد».

الجزیره در پایان ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در غزه خواستار توقف فوری این جنایت‌ها شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطق مسکونی غزه اسرائیل به دنبال تعطیلی دفتر شبکه الجزیره است/ وزیر دفاع اسراییل: الجزیره حامی ایران است

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها خبرنگار الجزیره در بیمارستان الشفاء غزه را بازداشت کردند
  • ارتش اسرائیل خبرنگار الجزیره را بازداشت کرد
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • هشدار درباره فعالیت‌های عناصر تروریست در ۳ استان عراق
  • حمله‌ور شدن نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری
  • آیا نیروهای امنیتی تعقیبم می کنند؟ / خواب در حکومت توتالیتر: کابوس‌های یک ملت
  • شهادت یک فلسطینی و تداوم یورش و بازداشت‌ها در کرانه باختری
  • بازداشت گسترده جوانان فلسطینی در کرانه باختری
  • روسیه: ۱۰۸ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران