Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@11:33:15 GMT

روزنامه ژاپنی: ظریف بزودی به توکیو سفر خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۲۹۵۹

ساعت 24- روزنامه ژاپن تایمز روز یکشنبه نوشت: وزیر امور خارجه ایران اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور ) به توکیو سفر خواهد کرد.

روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دپیلماتیک نوشت: محمد جواد ظریف قرار است در سفر به ژاپن در مورد وضعیت تنگه هرمز با مقامات ژاپنی گفت و گو کند.

ژاپن تایمز در حالی خبر سفر وزیر خارجه ایران به توکیو منتشر می کند که «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه این کشور روز گذشته با ظریف در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار، با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده‌اش با معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: توکیو برای روابط با تهران و تداوم رایزنی‌ها اهمیت زیادی قائل است.

وزیر خارجه ایران  نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده دو کشور و همچنین سفر تاریخی و مهم نخست‌وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، از ادامه رایزنی‌ها با ژاپن در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای استقبال کرد.

همچنین سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و تاکئو موری معاون ارشد وزارت خارجه ژاپن در بیست و ششمین دور گفت و گوهای سیاسی دو کشور درباره برجام و تحولات منطقه رایزنی کردند.

در این نشست، گفت و گوهای صریحی در مورد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن به عمل آمد و طرفین در خصوص تحولات مربوط به برجام و اوضاع منطقه خلیج فارس و آسیای غربی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

معاونان وزیران امور خارجه دو کشور همچنین با اشاره به اهمیت سفر اخیر نخست وزیر ژاپن به تهران، علاقه مندی خود را به ادامه مشورت های عالیرتبه سیاسی ابراز کردند.

دور قبلی گفت وگوهای سیاسی ایران و ژاپن با حضور عراقچی و موری روز شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ در تهران برگزار شد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه از راه اندازی پلتفرمی مالی ویژه کشورهای عضو گروه بریکس خبر داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که گروه «بریکس» قصد دارد پلتفرمی متشکل از نظام مالی کشورهای عضو، راه اندازی کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: بریکس پیش از این یک زنجیره تبادل اطلاعات بین بانک های مرکزی خود ایجاد کرده است.

ریابکوف تاکید کرد: با توجه به دیجیتالی شدن بسیاری از فرآیندهای بانکی، موضوع امنیت انتقال و ذخیره سازی داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر دارایی روسیه هم پیش از این گفته بود: ایجاد پلتفرم پرداخت دیجیتال بریکس به زودی در این گروه مورد بحث قرار خواهد گرفت. علاوه بر این شرکای بریکس ابتکاراتی را برای بهبود سیستم پولی بین‌المللی آماده خواهند کرد.

روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می دهد.

کد خبر 6084637

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند