Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عدنان حسن محمود سفیر سوریه در تهران امروز با حسین امیرعبداللهیان دستیار رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روند رو به ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه با درایت و تدبیر رئیس جمهور، دولتمردان و مردم سوریه تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به راه اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: ایران به سیاست خود در برقراری ثبات و امنیت منطقه و تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از سیاست دشمنان در تجزیه برخی کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.  

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل، در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه حضور و تمرکز تروریست ها در ادلب و مداخلات نظامیان آمریکا در بخشی از خاک سوریه را تهدید کننده صلح و امنیت منطقه برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمایت می کند.

وی افزود: معتقدیم سازمان ملل باید به حضور ناخوانده نظامی آمریکا در سوریه پایان دهد و هرگونه اقدام نظامی در سوریه بدون هماهنگی با حاکمیت سوریه را مغایر با منشور سازمان ملل می دانیم.

امیرعبداللهیان در ادامه با بیان این مطلب که اکراد بخشی از واقعیت جامعه سوریه هستند که در این کشور نقش موثر و مشارکت سیاسی داشته اند، گفت: آمریکایی‌ها در بازی با کردهای سوریه صرفاً اهداف غیر خیرخواهانه خود را دنبال می‌کنند و مانع اصلی گفتگو و توافق حکومت و اکراد میشوند.

عدنان حسن محمود سفیر سوریه در تهران با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم بر تحکیم و تعمیق پیوندهای دوستی میان ملت و دولت سوریه و ایران تاکید کرد و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی کرد.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به اعمال تحریم‌های یک جانبه گرایانه آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران با سیاست بازدارندگی راهبردی خود در برابر دشمنان، حسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرده است.

وی افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران به بن بست رسیده و برخلاف انتظار شاهد دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف هستیم.

عدنان حسن محمود با اشاره به ساقط نمودن هواپیمای متجاوز جاسوسی آمریکا توسط ایران گفت: این اقدام صفحه جدیدی از رویارویی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در برابر تحرکات خصمانه آمریکا در منطقه گشود.  

در ادامه این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری های منطقه ای تبادل نظر کردند.

کد خبر 4696149 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیر عبداللهیان ایران امريكا مجلس شورای اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف شورای نگهبان هیئت دولت سید عباس موسوی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه

پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، دومین پایگاه آمریکا در سوریه نیز طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت.

در این ارتباط گفته شده است که پایگاه میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

هدف قرار دادن دو پایگاه آمریکایی حدود دو ماه پس از توقف هدف گیری پایگاه‌های آمریکایی در شرق سوریه صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حسکه سوریه پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد با انفجاری مهیب روبرو شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که حداقل ۵ موشک از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای انفجار از پایگاه آمریکایی در روستای گرین نزدیک میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق این کشور سوریه شنیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تائید کرد که ۵ فروند موشک از منطقه شمال غربی موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه الجیر در سوریه شلیک شده است.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ آمریکا به دنبال تضعیف این کشور، تجزیه و در نهایت ساقط کردن نظام بشار اسد در این کشور برآمد، اما پس از گذشت حدود یک دهه، این هدف‌ها تحقق نیافت. در نتیجه «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ماندگار و آغوش کشور‌های عربی بار دیگر روی دمشق باز شد. اوایل بهمن ماه، نشریه «فارن پالیسی» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خروج از سوریه است و این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: کاخ سفید دیگر اهمیتی برای مأموریت آمریکا در سوریه قائل نیست و مأموریت نیرو‌های آمریکایی در سوریه را غیرضروری می‌داند.

این گزارش اضافه کرد: بحث‌هایی در واشنگتن درباره تاریخ خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در جریان است؛ اما زمان آن تا کنون مشخص نشده‌است. همزمان با فارن پالیسی، رسانه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از سه مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که مذاکراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جریان دارد.

در عین حال حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بیش از هرچیز تحت تأثیر تحولات غزه و ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

بسیاری از گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرده‌اند که هدف قرار دادن اهداف و منافع آمریکایی در منطقه تا زمان توقف کامل جنگ علیه غزه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه