Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا؛‌محمد مهدی تندگویان در برنامه روز جهانی جوان که امشب در بوستان نوروز تهران برگزار شد گفت: بسیار خوشحالم که در یک محیط جوانانه حضور دارم و از برگزار کنندگان این برنامه و جوانانی که حضور دارند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: تمام بخشهای و اجرای این برنامه توسط سمن‌های جوان از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمنهای جوانان در دو سال گذشته بسیاری از برنامه های ما را اجرا کردند و امروز مجموعه کاملی از این جوانان که در حقیقت نخبگان اجتماعی کشور هستند در این برنامه حضور دارند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه برنامه جوانان را باید خود جوانان برگزار کنند افزود: در دنیا یکی از شاخصه های توسعه یافتگی افزایش تشکل‌های مردمییابد. کشورهای توسعه یافته به ازای هر 7 نفر و یا هر ۵ نفر یک تشکل دارند. ما نیز با همین رویکرد موضوع جوانان و تشکل ها را در دولت تدبیر و امید آغاز کردیم به طوری که در ابتدای این دولت هفتاد سمن جوانان در کشور وجود داشت ولی امروز خوشبختانه ۲۷۰۰ تشکل جوانان در کشور فعالیت دارند.

تندگویان افزود: امروز در تمام استان ها دارای مجمع استانی تشکل های جوانان هستیم و اولین بار نیز در این دولت انتخابات مجمع ملی تشکل ها برگزار شد و این مجمع در یک انتخابات سالم و به طور کاملا قانونی شکل گرفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اتفاق خوبی که در حوزه سمن ها افتاده این است که در کنار افزایش تعداد سمن ها روی تخصصی کردن آنها نیز تمرکز کردیم و برای اولین بار در کشور شبکه سازی تخصصی جوانان را تشکیل دادیم و شبکه‌های تخصصی گردشگری, کارآفرینی, استارتاپی و جهادی شکل گرفته و امیدواریم با کمک هلال احمر شبکه تخصصی امداد و نجات نیز تشکیل شود.

✅ وی با اشاره به حضور چشمگیر جوانان سمن ها در کمک به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: جوانان ما قبل از این که دولت و یا هر نهاد دیگری وارد کمک رسانی شوند به این موضوع وارد شدند و کمک‌های بسیار خوبی به مردم آسیب‌دیده کردند که امیدواریم همین گونه گسترش پیدا کنند.

تندگویان افزود: امروز با اطمینان می گوییم هر جا و با هر تخصصی برای اجرای برنامه و یا فعالیتی کمک بخواهند ما جوانانی داریم که می‌توانند در همه زمینه ها کمک کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بحث پایش و رتبه بندی تشکل ها را برای اولین بار در کشور آغاز کردیم, افزود: با این کار سمن‌های جوانان کشور امتیاز می‌گیرند که می‌تواند کمک خوبی برای شناخت سمن‌های فعال باشد.

وی از خانه های جوان به عنوان پایگاهی برای حضور جوانان و پاسخگویی به مطالبات آنها یاد و به افزایش این خانه ها در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امیدوارم تا پایان سال آینده تعداد خانه های جوانان کشور به 200 خانه در مراکز استان‌ها و هم در شهرستان‌ها افزایش یابد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدوارم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها پیوند بین المللی تشکل‌های ما با نهادهای بین المللی برقرار شود و بتوانیم از تجربیات یکدیگر برای پیشبرد امور جوانان بهره برداری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات شاخص معاون وزارت ورزش و جوانان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، پیرحسین کولیوند امروز -چهارشنبه هشتم فروردین- در حاشیه بازدید از روند احداث پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ساخت این مجموعه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار شد ۵۰ درصد آن از سوی جمعیت هلال احمر و ۵۰ درصد مابقی از سوی استانداری قزوین تأمین شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۳ میلیارد تومان از سوی جمعیت هلال احمر به این طرح اختصاص داده شده است و باید ۲۳ میلیارد تومان دیگر هم از سوی استانداری تأمین شود. از نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم برای دریافت اعتبارات جمعیت هلال احمر بخصوص تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات اهتمام و توجه ویژه‌ای لحاظ کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات انجیلاق علاوه بر اعتبارات مورد نیاز عمرانی خود نیازمند اعتباراتی برای تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدیریت بحران است که باید تأمین شود، ادامه داد: پایگاه انجیلاق به لحاظ ترافیکی و امنیتی هم باید بررسی شود تا شرایط خیلی بهتری نسبت به ساختمان داخل شهر قزوین داشته باشد.

کد خبر 739807

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از هزار و۴۰۸ نفر
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • رهایی 170 نفر گرفتار در کولاک تکاب
  • نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران
  • اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در دامغان
  • بانوی گردشگر در کوه‌های نمک جاشک شهرستان دیّر نجات یافت
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی