Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@16:01:47 GMT

دو پاکستانی در تیراندازی مرزبانان هندی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۱۵۳

دو پاکستانی در تیراندازی مرزبانان هندی کشته شدند

روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: تیراندازی و آتشباری نیرو‌های هندی به محل سکونت غیرنظامیان در خاک پاکستان همچنان ادامه دارد.

براساس این‌گزارش، نیرو‌های پاکستانی نیز به حملات‌خمپاره‌ای از آن سوی مرز واکنش متقابل نشان داده و در نتیجه تبادل سنگین آتش میان طرفین، دو نظامی هند کشته و تعدادی دیگر از این نیرو‌ها نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز‌های اخیر همزمان با تشدید اختلافات سیاسی و دیپلماتیک میان دو رقیب سنتی هسته‌ای شبه قاره، درگیری‌های مرزی نیز میان دوکشور همسایه پاکستان و هندبالا گرفت.

هفته گذشته وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به جان باختن سه نظامی و ۲ غیرنظامی این کشور درپی حملات خمپاره‌ای نیرو‌های هند، کاردار این کشور در اسلام آباد را دو بار احضار کرد.

'عمران خان' نخست وزیر پاکستان هفته گذشته به مناسبت هفتاد وسومین سالروز استقلال این کشور، گفت: اسلام آباد اطلاعاتی را در خصوص اقدامات احتمالی هند برای تحریک پاکستان دریافت کرده و ما هشدار می‌دهیم که در صورت هر گونه تجاوز از سوی هند، پاسخ فوری و قاطعانه بدان خواهیم داد.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرز‌های دو کشور همسایه بویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیرو‌های هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش‌های سیاسی- نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تیراندازی پاکستان هند عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، رسانه های پاکستانی اعلام کردند: حمله گروهی از تروریست ها به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور با هشیاری نیروهای امنیتی خنثی شد.

شبکه خبری «جیو تی‌وی» اعلام کرد حمله تروریستی مسلحانه به پایگاه نیروی دریایی پاکستان در منطقه «تربت» از نواحی ایالت بلوچستان این کشور خنثی شد.

منابع خبری افزودند: گروهی از تروریست ها بامداد روز دوشنبه با سلاح های سنگین و بمب های دست ساز سعی کردند به پایگاه «پی نی اس» نیروی دریایی پاکستان در شهر «تربت» وارد شوند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی این حمله تروریستی خنثی شد.

منابع خبری افزودند: عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در محل مذکور منجر به هلاکت ۴ تروریست و کشته شدن یک نیروی مرزبانی ارتش پاکستان شده است.

منابع امنیتی با بیان اینکه عملیات پاکسازی منطقه همچنان ادامه دارد، افزودند: تروریست های به هلاکت رسیده عضو گروه های ممنوع الفعالیت و تجزیه طلب بلوچ هستند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای از اقدام به موقع نیروهای امنیتی برای خنثی سازی این حمله تروریستی بزرگ قدردانی و اعلام کرد: ملت پاکستان برای ریشه کن کردن تروریسم شانه به شانه نیروهای مسلح ایستاده اند.

این سومین حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در دو هفته گذشته است، ۲۵ اسفند سال گذشته نیز حمله تروریستی به نیروهای ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی منجر به کشته شدن ۷ نظامی شد؛ همچنین هفته گذشته نیز در یک انفجار انتحاری در نزدیکی خودروی نیروهای امنیتی پاکستان در شهر «دیرا اسماعیل خان» دو نیروی نظامی این کشور کشته شدند.

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد