Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه ایندیا تودی، در جریان حمله انتحاری به یک مراسم عروسی  ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی داشته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور گفت که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این حادثه هستند. این انفجار حوالی ساعت ۱۱ شنبه در سالن عروسی «شهر دبی» در  حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

به گفته وی ، یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند وزارت امور داخله شمار قربانیان را ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی اعلام کرده است، اما برخی از شاهدان این شمار تلفات را بیشتر می دانند.  

تصاویر منتشر شده از داخل سالن عروسی شهر دبی نشان می دهد که انفجار بسیار نیرومند بوده است.

شاهدان عینی گفته اند زمانی که انفجار رخ داد در این عروسی حدود یک هزار و ۲۰۰ تن مهمان حضور داشتتند. در رسانه های اجتماعی تصاویری از خاکسپاری دسته جمعی نزدیک به ۱۵ عضو یک خانواده در قلعه قاضی شهر کابل منتشر شده است.

به نوشته روزنامه "هشت صبح"، این حمله انتحاری در جاده‌ منتهی به قصر دارالامان در شرایط و تدابیر ویژه امنیتی و دو روز پیش از صدمین سالروز استقلال افغانستان صورت گرفته است.

دولت افغانستان در انتخابات  ریاست جمهوری مهر ماه در نظر دارد صدمین سالروز استقلال را به گونه ویژه برگزار کند و از همین روز تدابیر ویژه امنیتی برای برگزاری جش صدمین سال استقلال در کابل پایتخت، درنظر گرفته شده است.

دو هفته پیش نیز گروه طالبان با یک خودروی بمب‌گذاری شده به حوزه ششم پلیس و مرکز جذب نیروی ارتش حمله کرده بود که در نتیجه آن ۱۴ نفر کشته و ۱۴۵ زخمی شدند. بیشتر قربانیان آن حمله نیز غیر نظامیان بودند. طالبان پیشتر در بیانیه ای نسبت به خرابکاری در روند انتخابات هشدار داده بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جروزالم پست: اکثر اسراییلی ها مخالف حمله به ایران هستند

یک افکارسنجی که روزهای یکشنبه و دوشنبه از یک نمونه آماری 1466 نفری (18 سال به بالا و از بخش های مختلف جامعه) در اسراییل انجام گرفت، نشان می دهد که 74% اسراییلی ها با یک ضدحمله به ایران مخالفند اگر این کار، اتحاد امنیتی میان اسراییل با آمریکا، انگلستان، فرانسه و چندین کشور عربی میانه رو از جمله اردن و عربستان سعودی را کمرنگ کند. 

 در این افکارسنجی که توسط دانشگاه عبری اورشلیم انجام گرفت، از پاسخگویان پرسیده شد که آیا به نظر آنها، اسراییل باید به حمله شنبه شب ایران پاسخ دهد؟ 52% گفتند که بهتر است واکنشی نشان داده نشود تا دور کنونی نزاع خاتمه یابد. در عوض 48% پاسخ دادند که اسراییل باید پاسخ دهد، حتی اگر به معنی گسترش نزاع کنونی باشد.

 از پاسخگویان پرسیده شد که به نظر آنها، اسراییل باید چگونه به حمله شنبه شب ایران پاسخ دهد؟ از 48 درصدی که از واکنش نظامی حمایت می کنند، 25% از یک عملیات نظامی در قلمروی ایران حمایت می کنند و یک سوم آنها هم از یک عملیات راهبردی برای از میان برداشتن تهدید هسته ای ایران پشتیبانی می کنند.

 از آنها پرسیده شد که آیا دولت اسراییل در مقایسه با ایران، قوی است یا ضعیف؟ 46% پاسخگویان اسراییلی گفتند که دولت اسراییل قوی است. 27% گفته اند که ضعیف است و 27% هم گفته اند که نه ضعیف است و نه قوی.

 بیش از نیمی از اسراییلی ها بر این باورند که اسراییل باید به درخواست های امنیتی متحدانش توجه نشان دهد و 12% هم مخالف این گزاره هستند. تقریبا 60% پاسخگویان بر این باورند که کمک آمریکا در مهار حمله ایران، اسراییل را ملزم می کند که امنیت خود را با ایالات متحده هماهنگ سازد.

 گذشته از این، 43% بر این باورند که همچنین باید به متحدان اسراییل بر سر ایجاد تدابیر امنیتی در غزه و کرانه باختری اعتماد کرد و یک چهارم پاسخگویان هم مخالف این گزاره هستند. یک سوم پاسخگویان از پاسخ به این پرسش خودداری کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ایهود باراک: نتانیاهو برده یهودیانِ نژادپرستِ معتقد به ظهور مسیح یهودیان از راه برپایی جنگ است (فیلم) واکنش سردار حاجی زاده به سوالی درباره واکنش به حمله احتمالی اسرائیل: بزند 100 درصد می زنیم (فیلم) هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • جروزالم پست: اکثر اسراییلی ها مخالف حمله به ایران هستند
  • انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • (ویدیو) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند