Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:02:38 GMT

۲۱۳ گروه جهادی به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۵۸۴

۲۱۳ گروه جهادی به مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام شدند

مهدی هنری عصر یکشنبه در دیدار جهادگران استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۰ گروه جهادی میهمان بوده‌اند و تا پایان تابستان امسال یک هزار نفر جهادگر دیگر به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سه نوع گروه جهادی فعالیت دارند گفت: یک نوع از گروه‌های جهادی، گروه‌های شناسنامه‌دار هستند که براساس شرایط و ضوابط خاص برای آنان شناسنامه صادر می‌شود و تاکنون ۲۵۲ گروه جهادی شناسنامه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: گروه‌های جهادی محله محور از دیگر گروه‌های جهادی هستند که مشکلات را در کف محله‌ها شناسایی می‌کنند و با رایزنی با مسئولان مشکلات را تسهیل‌گری و پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی میهمان سومین نوع گروه‌های جهادی هستند که در استان فعالیت دارند و اکثر آنها از دانشگاه‌های مرکز کشور هستند.

هنری گفت: از سال گذشته طرح اعتلای گروه‌های جهادی را آغاز کردیم و هر یک از گروه‌های جهادی منطقه هدفی را برای خود مشخص کرده که بتواند طی سالیان آینده هم فعالیت متمرکزی را در این مناطق ارائه کند.

وی اضافه کرد: به دنبال توانمندسازی جهادگران هستیم تا بتوانیم از ظرفیت آنان در زمینه‌های مختلف بیشتر استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های تخصصی و توانمندسازی جهادگران در سال جاری در دستور کار قرار دارد تا بتوانند با نگاه بهتری به احصای مشکلات مناطق مختلف بپردازند و با ارتباط گیری با نهادهای مختلف، این مشکلات را مرتفع کنند.

وی افزود: برخی گروه‌های جهادی در بحران‌ها فعالیت خودجوش دارند به طور مثال برخی گروه‌های جهادی استان در زلزله کرمانشاه و مناطق سیلزده کشور و استان حضور خودجوش داشتند و خدمت رسانی‌ خوبی در این مناطق ارائه کردند.

وی گفت: اولین گروه جهادی استان تابستان امسال به  کاظمین اعزام شد و در آماده سازی مقدمات اربعین حسینی همکاری داشتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: راه‌اندازی گروه‌های تخصصی جهادی در دستور کار قرار دارد و تاکنون در این خصوص گروه جهادی گچ‌کاری راه اندازی شده و به دنبال گروه جهادی تخصصی برای مرمت و احیای قنوات هستیم.

وی بیان کرد: آموزش‌های تخصصی جهادگران و دوره‌های کارآفرینی و امداد و نجات برای ۴۵۰ نفر از جهادگران استان برگزار شده است.

هنری با بیان اینکه زمینه ثبت مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان در استانداری فراهم شده است گفت: تاکنون هیات موسس و هیات امنای آن تشکیل شده تا بتوانیم با کمک این مجمع، اعزام بیشتر گروه‌های جهادی و تامین هزینه‌های جاری آنان را داشته باشیم.

وی گفت: حضور جهادگران در عرصه‌های جهادی برای پرورش نسل آینده و مدیریت آینده نظام مفید است که به دنبال نهادینه‌سازی فرهنگ جهادی در جامعه هستیم.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی گروه‌های جهادی در دستگاه‌های مختلف پیش بینی شده و تاکنون گروه جهادی در یگان نیروی انتظامی استان راه اندازی شده است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی محرومیت گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،اربابی فرمانده ناحیه بسیج سپاه قصرقند گفت: تعداد ۱۰ گروه جهادی در ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان قصرقند در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
رییسی بخشدار ساربوک هم گفت بعد از وقوع سیل فعالیت گروه‌های جهادی در این بخش چشمگیر بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • فعالیت گروه جهادی مدافعین حرم استان مازندران در شهرستان قصرقند
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی