Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@00:36:52 GMT

« نعره شیطان » در هشتبندی به روی صحنه می رود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۶۴۱

« نعره شیطان » در هشتبندی به روی صحنه می رود

به مناسبت عید سعید غدیر، نمایش آیینی « نعره شیطان » در مسجد جامع شهر هشتبندی شهرستان میناب اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان میناب، این نمایش آیینی به کارگردانی « احمد خاکساری » و نویسندگی « محسن نصرالهی » تولید شده است.

 

نمایش « نعره شیطان » سه شنبه 28 مرداد،(روز عید غدیر خم)، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر هشتبندی به روی صحنه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« احمد خاکساری »، کارگردان این نمایش گفت: تئاتر نعره شیطان، برگرفته از روایتی از امام محمد باقر (ع) است که می فرماید با تعیین جانشینی امام علی(ع) شیطان نعره برآورد که تمام لشکریان و اولاد او هر کجا بودند جمع شدند.

 

وی افزود: این اثر فاخر هنری، به زیبایی به اهمیت امر ولایت حضرت امام علی(ع) و نحوه نفوذ شیطان در دل مومنان ضعیف الایمان در آن عصر و زمانه  می پردازد و در آخر با زبان حالی از یاران راستین پیامبر( ابوذر و سلمان ) به نکوهش این مردم می پردازد.

 

خاکساری با بیان اینکه برای تولید این اثر بیش از یک ماه زمان صرف شده است، عنوان کرد: 16 نفر از هنرمندان عضو قرارگاه فرهنگی تربیتی الزهرا(س) متشکل از دفتر امام جمعه، کانون فرهنگی هنری، پایگاه بسیج و هیئت امنا مسجد جامع در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

 

طراحی صحنه این اثر را رسول سالارمرد و طراحی لباس را مهدی خاکستری بر عهده دارند.

 

گفتنی است؛ بخش توکهور-هشتبندی با ۳۵ هزار نفر جمعیت که شغل اکثر اهالی باغداری و کشاورزی است در فاصله ۶۰ کیلومتری میناب قرار دارد و از مراکز عمده تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان هرمزگان است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر اردبیل نماز جمعه گلپایگان کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه ولایت و امامت خبرگزاری شبستان بیرجند شبستان یزد شهر هشتبندی عید غدیر شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه‌کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره‌ افسری است که متوجه نقشه فرمانده‌اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مایکل افسر ارشد نیروهای هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد سعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند اما ... .

این نمایش تولید گروه «اغما» است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی‌پور به عنوان مدیر هنری این نمایش را همراهی می‌کنند. سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان: سوفیا جمالی، مشاور پروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی، مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک: سینا افشار، ساخت تیزر: علی بنایی.

به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6081099 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • فرهاد آئیش هر چه دلش خواست گفت!/ به مخاطب باج نداده‌ایم
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان از ته دل خندید!
  • ۱۳۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین میناب تحت حمایت قرار دارند
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می‌رود
  • نمایش «سپیده» در حوزه هنری روی صحنه می رود