Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله غالب روز یکشنبه در حاشیه امضای این یادداشت تفاهم  به خبرنگار ایرنا  افزود: این تفاهنمامه زمینه همکاری‌های منطقه‌ای در خصوص ترانزیت برق، سنکرون کردن شبکه برق افغانستان، ایران و ترکمنستان را فراهم می سازد که به نفع تهران و کابل است .

غالب ادامه داد: با این یادداشت تفاهم می توان نقشه راه را تعیین کرد تا بر اساس آن نحوه فعالیت و انجام طرح های مشترک شرکت های خصوصی دو کشور ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام افغان گفت: امضای این یادداشت تفاهم امکان افزایش صادرات برق ایران به افغانستان و زمینه سرمایه گذاری های بخش خصوصی ایران در افغانستان را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: اجرای این تفاهمنامه به افغانستان کمک خواهد کرد تا در بخش برق به خودکفایی دست یابد و به ولایت هایی محروم از این نعمت برق رسانی کند.
رئیس اجرایی شرکت برش نای افغانستان با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۰ درصد برق این کشور وارداتی است، افزود: در قالب این یادداشت تفاهم می توان با انتقال تجربیات از ایران به تولید برق در افغانستان کمک کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد