Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:05:57 GMT

تشریح دلایل سفر ظریف به اروپا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۸۶۵

تشریح دلایل سفر ظریف به اروپا

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فنلاند تاکید کرد که ارتباطات کشورمان با اتحادیه اروپا مهم است؛ به ویژه اینکه اروپا در چارچوب برجام تعهداتی در قبال ایران دارد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل این سفر گفت: ارتباطات ما با اتحادیه اروپا ارتباطات مهمی است مخصوصا اینکه اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام داده است و باید این تعهدات را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آغاز سفر ظریف به سه کشور اروپایی؛ فنلاند مقصد اول

وی افزود: لازم است در این زمینه ها با کشورهای اروپایی صحبت شود. همینطور در بحث مسائل منطقه ای، فنلاند، سوئد و نروژ در موضوعات منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسؤولیت اولین اجلاس یمن را بعهده داشت، نروژبه دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است و ضرورت دارد در زمینه‌های منطقه‌ای با این کشورها گفت‌وگو شود.

ظریف افزود: فنلاند از گذشته طرحی برای گفتگو در خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که ما مطرح کردیم. چند سال پیش من هلسینکی آمدم و اینجا طرح مجمع گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردم و فنلاندیها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.
وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه ویژه است و لازم است در این زمینه ها مشورتهای گسترده‌ای صورت بگیرد، اظهار داشت: در کویت بودیم و فنلاند، سوئد و نروژ در این مرحله است و در مرحله بعدی سفر آسیایی است که با چندین کشور در آسیا گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه ادامه داد: با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی محمد جواد ظریف اتحادیه اروپا برجام فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ تشریح دستاوردهای سفر وزیر خارجه به ترکمنستان
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری