Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات ‌بوشهر این استان را قطب پرورش میگو دانست و گفت: برای تولید ۲۷ هزار تن میگو امسال تاکنون ۱.۸ میلیارد قطعه بچه میگو در ۴۵۰۰ استخر پرورشی استان ‌ذخیره‌سازی شده است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر کرانه‌ای و ساحلی بودن و هم‌جواری با خلیج فارس است که این مهم زمینه اجرای طرح‌های مختلف  اقتصاد کرانه‌ای را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همرز بودن استان بوشهر با خلیج فارس طرح‌هایی در عرصه صنایع دریایی، پرورش آبزیان، تولید آب شیرین و آشامیدنی و طرح‌های مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی اجراء شده است.

پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو همواره مورد توجه اداره کل شیلات استان بوشهر بوده است که در این راستا بیش از 10 هزار هکتار ساحل استان بوشهر برای پرورش میگو زمینه سازی شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 10 نقطه ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو طراحی و اجرایی شده است اظهار داشت: قدمت پرورش میگو در استان بوشهر به بیش از 20 سال می‌گذرد که تولید این آبزی هر سال در استان رو به‌افزایش است.

سال گذشته 23 هزار تن میگوی پرورشی استان بوشهر  تولید و به بازار مصرف عرضه شد

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار تن میگو در استان بوشهر  تولید و به بازار مصرف عرضه شده است اظهار داشت: این میزان میگو در سطح 4 هزار و 800 هکتار اراضی ساحلی در 10 سایت تولید که ضمن عرضه در بازارهای داخلی بخش عمده‌ای از آن صادر شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در 5 استان بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و خوزستان و  گلستان طرح پرورش میگو اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: استان بوشهر با تولید بیش از 50 درصد میگوی پرورشی به عنوان قطب تولید این آبزی در کشور معرفی شده است.

10 سایت  پرورش میگو در استان فعال است

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 10 سایت  پرورش میگو در استان فعال است افزود : در این استان  تاکنون افزون بر 8 هزار هکتار اراضی ساحلی برای اجرای پرورش میگو به متقاضیان واگذار شده که امسال بیش از 5 هزار و 500 هکتار برای این مهم عملیاتی شده است.

زنده‌بودی  از ذخیره سازی بچه میگو در این اراضی پرورشی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تولید 27 هزار تن میگو امسال تاکنون 1.8 میلیارد قطعه بچه میگو در 4500 استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شده است.

وی از فعالیت 300 مزرعه برای پرورش میگو در استان بوشهر خبرداد و افزود: امسال با توجه به افزایش سطح زیر کشت میزان ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی به حدود به دو میلیارد بچه میگو  افزایش می‌یابد.

تولید میگوی پرورشی تا برنامه افق چشم‌انداز به 20 تن در هر هکتار افزایش می‌یابد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش تولید میگوی پرورشی در هر هکتار خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تولید میگو در هر هکتار از  4.5 تن به 8 تن در استخرهای پرورشی و تا برنامه افق چشم‌انداز به 20 تن در هر هکتار افزایش می‌یابد.

استان بوشهر دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه پرورش و تکثیر میگو است که در این عرصه تحولات مهمی از جمله ساخت شهرک شیلاتی برای پرورش میگو و توسعه صنایع فرآوری شیلات آغاز شده است.

امروز تکثیر و پرورش آبزیان به علت وجود پروتئین و مواد معدنی سرشار و کوتاه بودن زمان تکثیر در تمامی دنیا از پردرآمد‌ترین مشاغل است.

معاون آبزی‌پروری شیلات بوشهربا اشاره به اینکه اکنون برای پرورش میگو از گونه  وانومی استفاده می‌شود افزود: این گونه مقاومت بالایی در برابر بیماری‌ها دارد.

بوشهر| 414 میلیارد تومان در بزرگترین شهرک شیلاتی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود 2 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در اراضی ساحلی استان بوشهر تولید می‌شود 1.3 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شد

بیش از 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

صغری اشرف استان بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی در کشور دانست و  تصریح کرد:بیش از 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که این خود جایگاه استان بوشهر را در کشور برتر کرده است.

وی با اشاره به اجرای شهرک شیلاتی برای پرورش میگو در گناوه خاطر نشان کرد: این شهرک توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده است

معاون شیلات استان بوشهر ایجاد 2400 شغل و تولید سالانه افزون بر 22 هزار تا 24 هزار تن میگوی پرورشی را از ویژگی‌های شهرک شیلاتی استان بوشهر دانست و افزود:بر اساس برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود سال آینده این شهرک در مدار تولید قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41363/P4001/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری براساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم، گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رییس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند. باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت گیرد.

محمودزاده از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. اینها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است