Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:13:10 GMT

سازمان ملل: حمله مرگبار کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۰۳۴

سازمان ملل: حمله مرگبار کابل را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، «استفانی دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای گفت: گوترش عمیقترین همدردی های خود را با خانواده های قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز می کند.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل آرزوی بهبودی سریع برای مصدومین دارد.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد؛ در نتیجه عملیات انتحاری شنبه شب گذشته در یک سالن عروسی در غرب کابل دست‌کم ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام قربانیان این رویداد غیرنظامی بوده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که شیعیان را هدف قرار داده است.

این حمله حوالی ساعت ۱۰ و نیم شنبه شب (۲۷مرداد) در حوزه ششم امنیتی کابل در داخل هتل شهر دبی رخ داد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که در این حمله زنان و کودکان از جمله کشته‌ها و زخمی‌های هستند.

آن طور که گزارش شده بمب‌گذار انتحاری پس از ورود به بخش آقایان در سالن هتل خود را منفجر کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در صفحه رسمی توییترش ضمن محکوم کردن این حمله نوشت: اولویت من در حال حاضر رسیدگی به خانواده‌های قربانیان این حمله وحشیانه است.

گروه طالبان نیز در بیانیه ای حمله کابل را محکوم کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییتر ضمن محکوم نمودن این حمله نوشت: اینگونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال هیچ توجیهی ندارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد