Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@16:24:47 GMT

یونان مدعی نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۱۳۵

یونان مدعی نقض حریم هوایی خود توسط ترکیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مقام‌های نظامی یونان شنبه از نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه در روز‌های گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اکاثیمرینی» بعد از نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده‌های ترکیه‌ای، مقام‌های دفاعی یونان در روز‌های گذشته در آماده باش بودند.

بر اساس این گزارش، یک هواپیمای تجسسی «سی‌ان-۲۳۵» نیروی هوایی ترکیه جمعه گذشته وارد حریم هوایی یونان در جنوب شرقی اژه شد و منطقه اطلاعات پرواز آتن را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیمای ترکیه‌ای بر اساس قوانین بین المللی توسط جنگنده‌های یونانی رهگیری شد.  
هواپیمای تجسسی سی‌ان-۲۳۵ ارتش ترکیه  
آنطور که این رسانه یونانی گزارش کرده پنجشنبه گذشته نیز هواپیما‌های نظامی ترکیه بار‌ها حریم هوایی یونان را نقض کردند. به نوشته این منبع خبری، دو فروند جنگنده ارتش ترکیه در ۱۵ اوت (پنجشنبه ۲۴ مرداد) سه بار منطقه اطلاعات پرواز آتن و ۳۳ مورد حریم هوایی یونان در شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی اژه را نقض کردند.

یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرز‌های آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند و بار‌ها همدیگر را به کارشکنی در روند مذاکرات حل مساله «قبرس» متهم کرده‌اند. این دو کشور در سال‌های گذشته مرتب یکدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم کرده‌اند و تنش میان یونان و ترکیه با وجود تلاش‌های بین‌المللی رفع نشده است. ترکیه بار‌ها اعلام کرده که مرزهایش با یونان نیازمند بازنگری است و «قرارداد لوزان» دارای مشکلاتی است. یونان نیز بار‌ها مرز‌های خود را «مرز‌های اتحادیه اروپا» معرفی و از سران این اتحادیه خواسته که در قبال اقدام‌های تحریک کننده آنکارا سکوت نکنند.

وزارت دفاع یونان اخیرا نیز مدعی شد که ۶ فروند هواپیمای ترکیه، با پرواز بر فراز منطقه شمال شرقی، مرکز و جنوب شرقی «دریای اژه»، در مجموع ۴۲ بار حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت دفاع یونان نقض حریم هوایی ارتش ترکیه دریای مدیترانه نامه آملی به یزدی سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این دور تیم‌ها به صورت رفت و برگشت رقابت می‌کنند.

برنامه دیدار‌های مرحله برگشت دور یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا به این شرح است:

پنج شنبه ۳۰ فروردین:

پائوک یونان - کلوب بروخه بلژیک نتیجه رفت: ۰ - ۱ به سود بروخه
فنرباغچه ترکیه - المپیاکوس یونان ۲ - ۳ به سود المپیاکوس
لیل فرانسه - آستون ویلا انگلیس ۱ - ۲ به سود آستون ویلا
فیورنتینا ایتالیا - ویکتوریا پلژن چک ۰ - ۰
 

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • حریم هوایی صهیونیست‌ها و تابوی شکست‌ ناپذیری اسرائیل با اقدام سپاه پاسداران درهم شکست