Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هنیه که در منطقه «دیر البلح» غزه صحبت می کرد، افزود: در صورت آمادگی اسرائیل از هم اکنون آماده مذاکره غیر مستقیم با آن ها در خصوص موضوع مبادله اسرا هستیم.

وی خطاب به اسرای فلسطینی گفت: روزی فرا خواهد رسید که شمار را آزاد می کنیم. ما شما را هرگز رها نخواهیم کرد.

بنابراین گزارش، حماس از سال ۲۰۱۴ چهار صهیونیست را اسیر کرده که از سرنوشت ۲ تن از آن ها خبری در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماس بر لزوم آزادی اسرای فلسطینی، به عنوان پیش شرط مذاکره برای مرحله دوم مبادله اسرا تاکید دارد که بر اساس توافق مبادله اسرا در سال ۲۰۱۱ آزاد شدند و سپس رژیم صهیونیستی آن ها را دوباره دستگیر کرد.

سال ۲۰۱۱ حماس با میانجیگری مصر توافق مبادله اسرا را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که براساس آن یک هزار و ۲۷ اسیر فلسطینی در مقابل آزادی «گلعاد شالیط» سرباز صهیونیستی آزاد شدند.

اما رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۴ میلادی ۶۰ فلسطینی را که براساس این توافق آزاد شده بودند باردیگر در کرانه باختری دستگیر و روانه زندان کرد.

بنابر آمارها ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی در حبس هستند که اکثر آن ها از ساکنان کرانه باختری هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نخست وزیر این رژیم اعلام کردند که «ارتش برای آغاز عملیات نظامی در رفح و آزادسازی اسرا آماده می‌شود.»

به گزارش مشرق، روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی نوشت، «بنیامین نتانیاهو» با طرح این ادعا که «سربازان اسیر در رفح هستند»، خطاب به خانواده‌های آنها گفت که «اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به رفح است و هیچ یک از سربازانش را آنجا رها نخواهد کرد.»

نتانیاهو در ادامه مدعی شد، «این تنها فشار نظامی است که آزادسازی اسرا را تضمین خواهد کرد و تداوم این فشار که اعمال می‌کنیم و به آن ادامه خواهیم داد، ضامن بازگشت همه است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به موج گسترده مخالفت‌های جهانی و انتقادها از آن و تنش‌های این رژیم حتی با آمریکا در خصوص طرح حمله به رفح، بر اجرای آن تاکید دارد.

بسیاری از خانواده‌های اسرای صهیونیست که دارای تابعیت آمریکا نیز هستند، خطاب به نتانیاهو تاکید کردند که کاخ سفید با آنها بسیار بهتر از او رفتار می‌کند و از آنها حمایت کرده و آنها را در جریان روند کار قرار می‌دهد اما کابینه او به این شکل عمل نمی‌کند.

آمریکا به تازگی از نتانیاهو درخواست کرد که طرح‌های جایگزینی را که شامل یورش محدود به برخی مناطق به شرط تامین پناهگاه برای غیرنظامیان آواره است، بررسی کند اما نتانیاهو بر این عملیات چه با موافقت آمریکا چه بدون آن تاکید دارد.

شورای امنیت دوشنبه با تصوب قطعنامه‌ای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم!
  • رئیس موساد: امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد
  • خبر رئیس موساد از امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • اکونومیست: گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • هنیه: جنگ غزه یک جنگ جهانی است/ هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است