Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «فرش دستباف» جزو محصولات «کهن ایرانی» به شمار می‌رود. با توجه به تاریخچه کهنی که در تولید فرش و قالی دستباف ایرانی وجود دارد در حال حاضر می‌توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ایرانی جزو بهترین و زیباترین نوع فرش در دنیا بوده که این امر از نظر کارشناسان بین‌المللی فرش، تائید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیبایی بی‌حد و حصر فرش ایرانی موجب شده که در خارج از کشور، این محصول طرفداران زیادی داشته باشد. به‌گونه‌ای که در بسیاری از خانه‌های مجلل خارجی فرش‌های دستباف ایرانی مشاهده می‌شود. فرش ایرانی به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کشور جهان صادر می‌شود که مهمترین بازارهای صادراتی فرش و قالی دستباف ایران شامل کشورهای امارات، لبنان، ایتالیا، پاکستان، آلمان و فرانسه می‌شود. حال در همین رابطه به سراغ یکی از مدیران این حوزه رفته‌ایم.

«فرشته دستپاک»، رئیس مرکز ملی فرش ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص حمایت این مرکز از زنان روستایی برای فروش فرش‌های تولیدی آنها بیان کرد: به دنبال این موضوع هستیم که افرادی را که در حوزه فروش اینترنتی فرش دستباف می‌خواهند ورود پیدا کنند، حمایت کنیم. به صورت جدی در بحث فروش اینترنتی فرش دستباف وارد شده‌ایم و این امر در حال پیگیری است.

او اضافه کرد: تفاوت فرش دستباف با سایر تولیدات کشور ما این است که یک خانم می‌تواند در گوشه منزل خود با وجود رسیدگی به منزل، تولیداتی داشته باشد و همچنین اشتغالی را ایجاد کند. این مسئله جزو مزیت‌های فرش دستباف است و اصلا و ابدا ما به دنبال تجمیع این افراد نیستیم. همچنین به دنبال ایجاد بازار کاری برای این افراد هستیم.

دستپاک در پاسخ به این سوال که تحریم ها از سوی آمریکا چه تاثیری بر صادرات ما گذاشته است، اظهار کرد: 30 درصد از صادرات فرش دستباف ما به کشور آمریکا بود که با تحریم شدن، این 30 درصد از سبد صادرات ما کم شد.

وی ادامه داد: با توجه به حذف بازار آمریکا ما بایستی کشورهای دیگری را جایگزین می‌کردیم که خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است. بسیاری از کشورها مثل کشورهای عضو اتحادیه آسه آن، اعلام آمادگی کرده‌اند تا فرش دستباف ایرانی را در سبد واردات کشور خود داشته باشند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در جواب این سوال که آیا چین در زمینه تولید فرش دستباف رقیب مای می‌شود، بیان کرد: چین دیگر رقیب ما نیست و هم اکنون این کشور طالب خرید فرش‌های دستباف ایرانی است.

خبرنگار: علی چاهه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فرش دستباف قالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا حسن‌پور صبح امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با تاکید بر اینکه توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف کشور است، بیان کرد: آرامشی که در بازار و مجموعه‌های مختلف است نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروهای مسلح کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: پنج طرح بزرگ کشاورزی در کشور برای خودکفایی در تأمین نهاده‌های دامی کلید خورده که تمامی استان‌ها می‌توانند به این رویداد مهم ورود کنند.

وی اظهار کرد: در کنار تنظیم بازار از تولیدکنندگان باید حمایت شود به عنوان مثال در بحث مرغ با وجود افزایش تولید اما قیمت‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شد تا به تولید کننده آسیبی وارد نشود.

سردار حسن‌پور تاکید کرد: مردم باید کارهایی را که برای آرامش و تثبیت قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران به منظور تسهیل در امر صادرات خبر داد: فعالیت این اتحادیه ابتدا به منظور تسهیل امر صادرات در کشورهای عراق، سوریه و آفریقا آغاز شده بود.

کد خبر 6086471

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان