Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:57:31 GMT

ترامپ آماده توافق تجاری با چین نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۴۰۲

ترامپ آماده توافق تجاری با چین نیست

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز دوشنبه نوشت: ترامپ علیرغم خوش بینی دستیارانش به توافق تجاری با چین اعلام کرده است که اگرچه چین آماده دستیابی به توافق است، اما من هنوز آمادگی این معامله را ندارم.

وی اظهار داشت که کاخ سفید می خواهد ابتدا اعتراضات مردم در هنگ کنگ برطرف شود زیرا هنگ کنگ نقش مهمی در رونق تجاری دو کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات هنگ کنگ که از حدود 70 روز پیش و در واکنش به لایحه استرداد مجرمان فراری به چین آغاز شد همچنان ادامه دارد و ابعاد گسترده تری نیز پیدا کرده است اما آمریکا و برخی کشورهای غربی که به اعتقاد چین در تحریک مردم برای ادامه این تجمعات دست دارند سعی می کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این فرصت برای فشار بر چین استفاده کنند چین نیز در مقابل به این کشورها هشدار داده است که از دخالت در امور هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین است دست بردارند.

جنگ تجاری تاثیر زیادی بر اقتصاد آمریکا و چین داشته است و دو کشور تا کنون برای حل این مشکلات،  12 بار مذاکرات تجاری برگزار کرده اند اما این مذاکرات هر بار به دلایلی به توافق منجر نشده است.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین تأثیرات زیادی بر اقتصاد این دو کشور و همچنین اقتصاد جهانی داشته است سازمان های بین المللی اقتصادی نسبت به ادامه این روند، هشدار داده اند.

آمریکا در تازه ترین اقدام خود علیه چین اعلام کرد از اول شهریور سال جاری ۱۰ درصد تعرفه تازه بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین وضع می کند اما در نهایت قرار شد اعمال این تعرفه ها به مدت 105 روز به عقب بیافتد.

دولت چین در پاسخ به این اقدام آمریکا ضمن اینکه اعلام کرد خرید فرآورده‌های کشاورزی از ایالات متحده را متوقف می‌کند، روز دوشنبه ۱۴ مرداد از ارزش یوان در برابر دلار کاست و قیمت دلار نسبت به واحد پول چین به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ رسید.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد محاسبات دونالد ترامپ در تشدید این جدال درست از آب در نیامده و سیاست هایی سخت‌گیرانه او به نتیجه مطلوب نرسیده است و واشنگتن در این رویارویی تا کنون بیشتر از پکن خسارت دیده است.

در سال ۲۰۱۸ تجارت دوجانبه دو کشور بیش از ۴۱۹ میلیارد دلار به نفع چین بود آمریکا تنها ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات به چین داشت و چین نیز بیش از ۵۳۹ میلیارد دلار صادرات به آمریکا انجام داده بود.

روند مبادلات تجاری در نیمه اول سال جاری میلادی تغییر موازنه به سود چین را تایید می‌کند؛ در شش ماه نخست سال گذشته، صادرات چین به آمریکا ۱۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیش از واردات بوده، این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین