Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********

* تهران- یکی از رزمندگان و آزاده سرافراز دربند رژیم صدام از داخل زندان‌های بعث نامه‌ای را خطاب به رهبر انقلاب اسلامی به زبان رمز نوشته و به تهران ارسال می‌کند و به دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌رسد؛ رهبر انقلاب نیز در سال ۱۳۶۸ پاسخ این نامه را در قالب نامه‌های خانوادگی و خصوصی صلیب سرخ برای وی ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- آیین‌نامه «بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع» در جلسه عصر روز یکشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تصویب شد.

* تهران- رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارمندان آزاده مجلس با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه ایثارگران گفت: قانون جامع ایثارگران قانون بسیار مهمی بود که بخشی از آن اجرا شده و باید تکمیل شود.

* تهران- حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توئیتی از حرکت نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق خبر داد و نوشت: در این لحظه تائید می کنیم که سرانجام ۴۵روز پس از توقف در آبهای جبل الطارق، این نفتکش حرکت خود به مقصد آبهای بین المللی را آغاز کرد.

* تهران- دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به راه اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: تهران به سیاست خود در برقراری ثبات و امنیت منطقه و تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از سیاست دشمنان در تجزیه برخی کشورهای منطقه ادامه خواهد داد. 

* هلسینکی- وزیر امور خارجه ایران گفت: فنلاند از گذشته طرحی برای گفت وگو درخصوص خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است.

* تهران- سخنگوی دولت گفت: در تلاش هستیم وام ازدواج به ۳۰ هزار میلیارد برسد.

* تهران- نماینده ولی فقیه در امور حج گفت : احیای سفر عمره منوط به تامین شرایط از سوی عربستان است.

* تهران- معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از سال گذشته تخصصی شدن تشکل ها را در کنار افزایش آمار تشکل ها در دستور برنامه های خود قرار داده ایم و قرار است به سمت شبکه سازی تخصصی تشکل ها گام برداریم، گفت: جوانان تا دیر نشده وارد تشکل ها شوند.

* ایلام- رئیس پلیس راه استان ایلام از نصب دوربین روی لباس افسران پلیس خبر داد و گفت: کلیه تخلفات رانندگان به صورت آنلاین ثبت وضبط می شود.

* کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: اولین کاروانهای زائرین اربعین حسینی در دهه اول شهریور ماه از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی خواهند شد.

* تهران- مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از الزامی بودن نام نویسی در سامانه سماح برای زائران اربعین حسینی امسال خبر داد و تاکید کرد که همه زائران باید رسید سامانه سماح به همراه گذرنامه را در زمان خروج از مرز به همراه داشته باشند.

* تهران- وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه با تلاش این وزارتخانه بسیاری از بنگاه ها می‌توانند از محل بورس تامین مالی کنند، گفت: اعطای تسهیلات به بنگاه‌هایی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، در اولویت است.

* تهران- رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای دستور انتشار ۴۸ ساعته تمامی نامه‌های سازمان ها و نهاد های زیر مجموعه این سازمان سینمایی را ابلاغ کرد.

* کرمانشاه- دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: براساس پژوهش دقیقی که داشتیم بیش از ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه های مبارزه با مواد مخدر در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود که رقم بالایی است.

اخبار خارجی
**********

* نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی عجیب همه جهان را آماده مذاکره با خود دانست و درباره ایران هم تکرار کرد آنها مایلند با ما مذاکره کنند.

* تهران- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تهدید کرد که در صورت لزوم حمله نظامی گسترده ای به نوار غزه انجام خواهد داد.

* تهران- «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که برای گفت‌ وگو درباره پایان جنگ یمن، آماده است به هر کشور عربی و اسلامی که تمایل به پایان جنگ یمن را دارد، سفر کند.

* تهران- «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه از آمادگی این جنبش برای مذاکره غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص مبادله اسرا خبر داد.

* تهران- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بامداد دوشنبه حمله تروریستی شنبه شب کابل را محکوم و آن را بسیار وحشتناک توصیف کرد.

* تهران- روزنامه واشنگتن پست بامداد دوشنبه نوشت: با نزدیک شدن به اعلام توافق نهایی میان آمریکا و طالبان، مردم افغان نگران کارشکنی و دور زدن آنان توسط آمریکا در این دور از مذاکرات هستند.

* تهران- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه با ادامه پیشروی خود در جنوب ادلب به فاصله یک کیلومتری شهر خان شیخون رسیدند.

* تهران- تهران و روسیه درحال مذاکره برای راه اندازی خطوط کشتی رانی در طول دریای خزر هستند که این خطوط می تواند با یک راه گذر (کریدور) دریایی، ایران را به داغستان پیوند دهد.

* تهران- گروه تروریستی داعش شامگاه یکشنبه با انتشار بیانیه ای، مسوولیت حمله مرگبار به مراسم عراوسی در کابل را بر عهده گرفته است.

* تهران- یک اندیشکده آمریکایی روز یکشنبه نوشت: چهار سال عربستان در جنگ یمن گرفتار شده و این کشور روزانه برای استخدام مزدوران و تسلیحات نظامی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

* اسلام آباد- ارتش پاکستان یکشنبه شب اعلام کرد: حملات خمپاره ای و تیراندازی مرزبانان هندی در خط کنترل مرزی، منجر به جان باختن دو غیرنظامی اسلام آباد شد.

* تهران- روزنامه ژاپن تایمز روز یکشنبه نوشت: وزیر امور خارجه ایران اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور ) به توکیو سفر خواهد کرد.

* تهران- مسئول هماهنگی و فراهم کردن مقدمات برگزیت، درباره تصمیم گیری لندن مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق،‌ به شدت هشدار داد.

* تهران- سفارت عربستان روز یکشنبه با تایید خبر حمله افراد مسلح ناشناس به اتباع سعودی در شهر استانبول، به شهروندان خود در ترکیه هشدار داد و اعلام کرد که تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

* تهران- لری کودلو سرپرست شورای ملی اقتصادی آمریکا با اشاره به عواقب منفی جنگ تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی، گفت: قصد بازنگری اساسی در گفت وگوهای تجاری با چین داریم و امیدواریم که با پکن به توافقات جدیدی برسیم.

* بغداد- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز یکشنبه هماهنگی‌ها و تمهیدات صورت گرفته به منظور هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن آیین پیاده روی و زیارت میلیونی اربعین حسینی را با رییس جمهوری عراق بحث و بررسی کرد.

* مسکو- سخنگوی مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در چهار سال گذشته بیش از دو میلیون پناهنده سوری به خانه های خود بازگشتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و در نشستی با مدیر مرز عراق به منظور بررسی وضعیت مرز و تسهیل در تردد صادرات و ترانزیت، گفت : پرویزخان یک مرز مهم برای استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق است که تلاش ما و تاکید استاندار کرمانشاه در سفر اخیر به عراق، کمک به ایجاد یک فضای آرام و سرشار از آرامش برای تجار ۲ طرف است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مرز رسمی پرویزخان بسیار بالا و زیاد است و می‌توان آن را توسعه داد از این رو می‌توانیم با کمک ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت بهتری را در این مرز رسمی فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با انتقاد از وضعیت ترافیک موجود مرز پرویزخان گفت: هدف ما تردد و روان‌سازی در سایه امنیت و آرامش برای جمهوری اسلامی ایران و عراق است و بخشی از مسائل با کمک ۲ طرف برطرف شده و مشکلات موجود احصا و موضوعات و موارد مورد بحث در این نشست در استان کرمانشاه مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم آن‌ها را مرتفع کنیم.

شعبانی گفت: ما با اقلیم کردستان عراق احساس برادری و یگانگی داریم و حسن همجواری را رعایت می‌کنیم و برای برقراری و تامین و حفظ امنیت وظیفه داریم و آن را انجام می‌دهیم.

مدیر مرز پرویزخان عراق در این نشست با بیان اینکه این مرز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: روابط اجتماعی و همسایگی بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و هدف ما افزایش مراودات تجاری و ظرفیت‌های اقتصادی در این مرز رسمی است.

عباس اسماعیل علی افزود: دنیای امروز، دنیای تجارت و توسعه است و ما نیز هدفمان گسترش مناسبات تجاری است و فضای بسیار خوبی را برای فعالیت تجار و رانندگان ایرانی و عراقی در مرز پرویزخان عراق فراهم کرده ایم و متقابل نیز انتظار داریم تا فضای مناسبی برای فعالیت تجار و رانندگان عراقی فراهم باشد.

وی اظهار کرد: هدف ما این است که مشکلات موجود در مرز با همکاری جمهوری اسلامی ایران برطرف شود تا فضای کسب و کار بهتری فراهم گردد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وقتی شعر سعدی پایان بخش جلسه شورای امنیت شد + فیلم
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • رگبار باران از دوشنبه در تهران
  • گزارش عصر ایران از دختران دستفروش در تهران/ دخترانی که بساط می‌چینند و چشم به آینده دارند (فیلم)
  • سامانه‌ ناپایدار جوی روز یکشنبه وارد کرمانشاه می‌شود
  • تداوم پایداری جو در خوزستان
  • نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه