Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 28 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اکنون 448 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان نیاز به کمک خیرین دارند که از این تعداد 351 نفر محکومین بدهی مالی، 85 نفر محکومین مهریه، 9 نفر محکومین نفقه و 3 نفر محکومین تصادف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 330 نفر از این محکومین مرد و 18 نفر زن هستند،‌ افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 60 نفر آزاد کردیم و روز چهارشنبه، 23 مردادماه با حضور استاندار، رئیس دادگستری و جمعی از مسئولین قضایی در جشن ولایت تعداد 52 نفر شامل 50 مرد و دو زن از زندان‌های یاسوج، گچساران و کهگیلویه آزاد شده و به آغوش خانواده و جامعه باز گشتند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمع کل زندانیان آزاد شده از ابتدای سال تا امروز 112 نفر است، تصریح کرد: میزان بدهی این 52 نفر دو میلیارد تومان بوده که یک میلیارد را از شکات و طلبکاران رضایت گرفته و برای یک میلیارد باقیمانده، 300میلیون تومان را وام و آورده زندانیان، 400میلیون را ستاد دیه استان و 300 میلیون تومان را ستاد دیه کشور تامین کرده و امروز این زندانیان آزاد شده‌اند.
جمیاری بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه در سه سال اخیر قریب به 700 نفر زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین هم استانی و کشوری از زندان آزاد شده‌اند، همچنان شاهد ورود این دسته از زندانیان جرائم غیر عمد به زندان‌ها هستیم.
مراقبت پس از خروج برای زندانیان جرائم غیرعمد
وی ابراز کرد: برای همه زندانیان اعم از زندانیان جرائم عمد و غیر عمدی که در دوران حبس در دوره‌های آموزشی و حرفه آموزی، مهارت لازم را کسب کرده‌اند و موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند مرکزی به نام مراقبت پس از خروج را داریم که زندانیان بعد از آزادی به این مرکز مراجعه کرده و با ارائه گواهینامه، تقاضای وام خوداشتغالی می‌کنند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به تناسب رشته و مهارت و با همکاری بانک‌های عامل وام‌های قرض‌الحسنه به آن‌ها داده می‌شود تا با ایجاد اشتغال و کسب و کار مرتکب جرم جدید و بازگشت مجدد به زندان نشوند.
حمیاری اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات فرهنگی و تربیتی و نیز دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای باعث اصلاح و تربیت زندانیان و پشیمانی آنان از رفتار و کردار گذشته شده و میزان بازگشت مجدد در حال کاهش است.
وی در خصوص جلب مشارکت های عمومی، گفت: علاوه بر برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح شهرستان‌های استان در محیط‌هایی مانند دانشگاه‌ها، مراکز دانشجویی و محافل ورزشی، اطلاع رسانی انجام گرفته و کمک‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف استخلاص زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان صورت می‌گیرد و هم استانی‌ها و هم وطنان می‌توانند با مراجعه به این مرکز که در یاسوج، خیابان جمهوری، کوچه ایمان، روبروی هنرستان اقبال لاهوری واقع است یا با واریز به شماره حساب‌های 02170921630050 بانک ملی و 3002347880 بانک تجارت به نام ستاد دیه استان کمک‌های خود را واریز کنند.
جمیاری اظهارکرد: همه کمک‌های جمع‌آوری شده زیر نظر هیئت امنای ستاد و با حساسیت و ظرافت خاص و امانت داری صرفا برای زندانیان جرائم غیرعمد هزینه خواهد شد. اعضای هیئت امنا استان رئیس دادگستری به عنوان رئیس هیئت امنا، مدیر کل زندان‌های استان، تائب رئیس ستاد دیه، مدیر کل کمیته امداد به عنوان عضو ثابت و چهار نفر معتمد هستند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز مراقبت بعد از خروج، علاوه بر اعطای وام خود اشتغالی در زمینه‌های ارائه مشاوره به زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آن‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی و خدمات اشتغال و کاریابی فعالیت دارند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این مرکز با همکاری انجمن‌های حمایت نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش مهارت آموزی، مبارزه با اعتیاد و طلاق و کمک‌های مادی در قالب پول نقد یا سبد کالا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
جمیاری ادامه داد: در طول سال و در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان انجام می‌گیرد، ضمن اینکه خدمات بهداشتی، درمانی و روان شناسی نیز در زندان‌ها انجام می‌گیرد.
فعال شدن ورزش زورخانه‌ای در زندان‌ها
وی بیان کرد: با هدف پر کردن اوقات فراغت زندانیان، ورزش صبحگاهی و ورزش‌های عمومی ویژه زندانیان انجام می‌گیرد، اخیرا ورزش زورخانه‌ای در زندان فعال شده است. در زندان گچساران یک باب زورخانه ساخته شده و در زندان‌های مرکزی و دهدشت نیز ساخت زورخانه در دستورکار قرار دارد.
حقوق شهروندی زندانیان مورد توجه است
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در زندان‌ها به حقوق شهروندی زندانیان توجه می‌شود و بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات خدمات متعددی به آنان ارائه خواهد شد، نمازهای جماعت، کلاس‌های آموزشی قرآن، احکام، نهضت سوادآموزی و تحصیلات بالاتر تا مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در زندان‌ها ارائه می‌شود و نکته جالب این است که در کارنامه صادره نامی از زندان و کلمه زندانی برده نمی‌شود.
جمیاری یادآور شد: سازمان زندان‌ها تمام سعی و تلاش خود را در جهت بازسازی شخصیت و بازپروری زندانیان به کار می‌گیرد و انتظار دارد تا خانواده و جامعه نیز با پایان یافتن حبس و آزادی زندانی او را پذیرش نماید و برچسب زندانی را از پیشانی او بردارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی زندانی جرائم غیرعمد کمک خیرین حقوق شهروندی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه

رئیس زندان مراغه گفت: هم اکنون حدود ۶۰۰ زندانی زندان مراغه در کارگاه‌های داخل زندان و خارج زندان مشغول کار هستند.

غلامرضا سلطانی  افزود: زندان مراغه در امر اشتعال زندانیان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

وی در ادامه گفت: اولین جلسه شورای طبقه بندی زندان مراغه با حضور معاون دادستان تشکیل و ۱۹۱ پرونده در این جلسه طرح و تصمیم گیری شد.

وی افزود: در این جلسه ۸۲ پرونده اشتغال طرح و ۶۹ زندانی دارای شرایط تشخیص و با اشتغال آنان موافقت شد.

رییس زندان مراغه اضافه کرد: ️همچنین ۸۷ درخواست مرخصی به شورا وصول و با ۳۶ مورد موافقت شد.

️به گفته  غلامرضا سلطانی در این جلسه همچنین ۳۷ پرونده تعلیق، پابند و آزادی مشروط مطرح و با ۱۲ پرونده تعلیق مجازات و ۱۶ پرونده پابند الکترونیکی و ۷ پرونده آزادی مشروط موافقت شد.

وی گفت: ️در این جلسه همچنین با آزادی ۵ زندانی پس از پایان مرخصی موافت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی