Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی چالش ببراس گفت: مرحله نهایی شانزدهمین چالش بین‌المللی ببراس ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

محمد حسین انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که امسال دومین سالی است که این رویداد بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود، گفت: این رویداد در ایران طی سه مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول در آذرماه و مرحله دوم در بهمن ماه برگزار شده و مرحله سوم نیز در دانشگاه امیرکبیر ۳۱ مرداد ماه و اول شهریور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره‌ها ورکشاپ‌ها و سخنرانی‌های مختلفی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان را با علوم کامپیوتر آشنا می‌کنیم.

وی افزود: به طور کلی هدف از برگزاری این رویداد است این است که حالت مسابقه در رویدادهای دانش‌آموزی وجود نداشته باشد و دانش‌آموزان در فضای بهتری به یادگیری مشغول شوند. ببراس یک رویداد ترویجی است و سعی می‌شود در طی آن دانش‌آموزان با مفاهیم علوم کامپیوتر آشنا شوند.

انصاری ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون تعداد داوطلبان رشته ریاضی در کنکور روند کاهشی داشته است که چالش بزرگی را در رشته‌های فنی مهندسی ایجاد کرده است. در رویداد ببراس در تلاشیم تا دانش‌آموزان را به انتخاب رشته ریاضی تشویق کنیم.

وی درباره مراحل مختلف چالش ببراس گفت: مرحله اول به صورت آنلاین است و دانش‌آموزان می‌توانند از خانه یا مدرسه خود در این آزمون شرکت کنند؛ مرحله دوم نیز به صورت آنلاین است، ولی در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود. در نهایت مرحله سوم به صورت فیزیکی و با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد. به طور کلی هم ۳ هزار دانش‌آموز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

مدیر اجرایی چالش ببراس درباره سوالات آزمون‌های ببراس گفت: ببراس کنگره جهانی دارد و کشورهایی که ببراس در آن‌ها برگزار می‌شود، در این کنگره عضو هستند. هر سال همه گروه‌ها سوالات پیشنهادی خود را به دبیرخانه می‌دهند و دبیرخانه مجمعی دارد که درباره سوالات تصمیم‌گیری می‌کنند؛ پس از تصمیم‌گیری مجمع، سوالات یکسانی انتخاب می‌شود و به کشورهای برگزارکننده ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله سوم و نهایی پانزدهمین دوره چالش بین‌المللی ببراس ۱۱ و ۱۲ مرداد ۹۷ در محل پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (پژوهشکده علوم کامپیوتر) و با حضور ۱۰۰ دانش‌آموز پذیرفته شده از سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير دانش آموزان علوم کامپیوتر ریاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان در حاشیه برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گفت: هدف نهایی از این طرح آموزش دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق است تا بخش زیادی از هم استانی ها با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

هاشم اسماعیلی در حاشیه دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مشترک بین هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استان ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در استان، مسئولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی از هر یک از مناطق در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطالب این دوره توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید و ارائه می شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان تاکید کرد: شرکت کنندگان در این طرح به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی در مدارس سطح استان مخصوصاً مدارس متوسطه اول و دوم دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

اسماعیلی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: با توجه به حضور گردشگران در سواحل گیلان همچنین عدم آشنایی و اطلاع برخی از هم استانی های خودمان با مسائل حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی و اینکه هر ساله بخشی از مغروقین سواحل گیلان از بومیان استان اعم از کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند لذا سعی کردیم این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در گیلان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح دانش آموزی همیار پلیس تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق، موارد فرا گرفته در این دوره‌ها را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی