Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: قم از جمله استان های موفق کشور در ایجاد همدلی و وحدت میان قومیت های مختلف ساکن در آن به شمار می آید و این مساله در سال ها منتهی به انتخابات موجب شکل گیری فضای پرشور سیاسی و مشارکت مطلوب مردم در پای صندوق های رای می‌شود.

وی افزود: وجود تنوع قومیتی و فرهنگی در چارچوب اصول نظام جمهوری اسلامی، یکی از عناصر قدرت کشور است و این مساله در استان قم به عاملی برای نمایش وحدت اقشار مختلف مردم تبدیل شده است که در زمان برگزاری انتخابات جلوه ای خاص به این رویداد سیاسی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت وجود تنوع قومیتی در شوربخشی بیشتر به فرآیند انتخابات، افزود: برگزاری انتخابات با حضور نمایندگان سلایق متنوع سیاسی و شرکت گسترده اقوام و اقشارمختلف مردم، عامل مهمی برای افزایش نشاط اجتماعی به شمار می‌آید که چنین بستری در استان قم به خوبی فراهم است.

بابایی گفت: تلاش داریم در سالجار که مصادف است با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت همه گروه های تاثیرگذار اجتماعی از جمله اقوام ساکن استان به خوبی استفاده و فضای مطلوبی برای مشارکت گسترده مردم در این انتخابات فراهم کنیم.

وی بیان کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور که مورد انتظار همگان است، فرصت های برابر برای بیان و تبیین دیدگاه ها و مواضع به شخصیت های مختلف شرکت کننده در انتخابات که مورد حمایت اقوام و اقشار مختلف مردم هستند، داده می‌شود و مسئولان ارشد استان برای تحقق عدالت اجازه حمایت از یک جریان خاص را ندارند.

وی ادامه داد: به گونه ای عمل خواهیم کرد که انتخابات سال جاری موجب همبستگی بیشتر قومیت های ساکن قم شود و در این رابطه از طرح مباحثی که به هر دلیل امکان دارد موجب شکاف شود، جلوگیری می کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس