Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@13:41:46 GMT

درمان آلزایمر و پارکینسون به کمک ریاضی!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۷۰۷

تجمع پروتئین در مکان‌های نامناسب و یا فیبرها در بیماری‌هایی نظیر آلزایمر، پارکینسون و دیابت نوع ۲ تاثیر بسزایی دارد. هرچند نقش دقیق این فیبرها هنوز به درستی تشخیص داده نشده اما در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آلزایمر و پارکینسون این تجمع مورد هدف قرار می‌گیرد و چالش مهم در این مبارزه میزان استفاده از مواد خاص برای هدف قرار دادن این فیبرها به دلیل سمی بودن دوزهای بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به تازگی محققان دانشگاه مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان ای آمریکا مدل پیشرفته‌ای برای درک بهتر این عملکرد و هدف‌گیری فیبرهای پروتئینی ارائه کرده‌اند.

دانشمندان در این تحقیق دریافتند هدف‌گیری داروهای متفاوت در مراحل مختلف و در زمان مناسب نقش حیاتی در درمان دارد.

تجمع پروتئین در چند مرحله صورت می‌گیرد؛ مرحله نخست شکل‌گیری هسته اولیه که پروتئین‌های پراکنده شده به هم می‌پیوندند تا یک فیبر را تشکیل دهند و سپس این تجمع گسترده شده و هسته ثانویه تشکیل می‌شود که رشد آن سریع است.

شکل‌گیری اولیه بسیار کند است و به طور معمول چند دهه طول می‌کشد که بیانگر علت ابتلا آلزایمر در افراد سالخورده نسبت به افراد جوان است، اما به محض تشکیل اولین فیبرها این بیماری خیلی سریع پیشرفت می‌کند.

محققان برای تاثیرگذاری داروها از روش‌های ریاضی همراه با فیزیک تجمع پروتئین استفاده کردند. آنها دریافتند که کارآیی دارو به این بستگی دارد که ماده دارویی از رشد هسته اولیه یا هسته ثانویه جلوگیری می‌کند.

این روش درک دقیقی از اثرات ترکیبات مختلف در برابر تجمع تحت شرایط بهینه در سطح کشف و غربالگری مواد درمانی ارائه می‌دهد. نتایج این تحقیق نشان داد روش‌های ریاضی به پیشگیری و درمان موثر در زمان واقعی کمک می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلزایمر پارکینسون درمان تجمع پروتئین ریاضی نامه آملی به یزدی سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود

سهراب سهرابی با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور ۳۱ فروردین روز گندم نامگذاری شده است، گفت: گندم در ایران و جهان یک غله بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود و در کشور ماهم بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز از گندم تامین می‌شود.

به گفته او، گندم یکی از محصولات مهم زراعی است که ۲ برنامه اساسی و کلیدی را  در راستای افزایش پایداری تولید و ارتقای کیفیت دنبال می‌کند.

سهرابی ادامه داد: در راستای افزایش و پایداری تولید و ارتقای کیفیت برنامه‌های ویژه‌ای همچون تولید و ساماندهی بذور اصلاح شده، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، کشت‌های مکانیزه، مدیریت آفات، بیماری و علف‌های هرز  و کاهش ضایعات برداشت از جمله این اقدامات است که در راستای شعار سال و مشارکت کشاورزان انجام می‌شود.

مجری طرح گندم با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد در راستای پایداری تولید گندم افزود: طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان حضرت امام (ره) و کشاورزان دیم کار در سطح ۵.۲ میلیون هکتار و کشت قراردادی در سطح ۳.۲ میلیون هکتار در حال انجام است. همچنین تولید نان کامل اقدام دیگری است  که با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد شروع کردیم. براین اساس حداکثر ۴ درصد سبوس دانه استخراج می‌شود که جوانه گندم حاوی ویتامین مورد نیاز بدن، نشاسته و کربوهیدرات‌ها را تامین می‌کند.

او در ادامه افزود: در فرهنگ عمومی جامعه نان‌های سفید تقاضای بیشتری دارند، درحالیکه از لحاظ سلامت جامعه و تامین پروتئین نان‌های سبوس دار مقوی هستند که سلامت جامعه را تامین می‌کنند.

سهرابی با بیان اینکه طی یک برنامه کوتاه مدت ۲ تا ۳ ساله به خودکفایی پایدار می‌رسیم، گفت: در دنیا گندم ابزار قدرت است که باید بتوانیم غذای اصلی را در داخل تامین کنیم. خودکفایی با دانش بخش تحقیقات و کشاورزی شدنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • فوائد تماشای تلویزیون | چشم‌های‌تان به شما دروغ نمی‌گویند
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم