Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ضعف فنی لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا که منجر به بازگشت آنها به لیگ برتر ایران و یا انتقال به تیم‌های ضعیف تر شده گفت: بازیکنی که از کودکی شرایط حرفه ای را درک نکند نمی تواند در بزرگسالی به بلوغ لازم برسد.

کارشناس فوتبال ایران درباره حضور کوتاه مدت فوتبالیست های ایرانی در کشورهای اروپایی تاکید کرد: این ضعف در فوتبال ایران بنیادی است که بازیکنان‌ ایرانی در دو دهه اخیر نتوانستند خودشان را در قامت ستاره نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین لژیونرهای موفق، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا بودند که به خاطر شرایط جسمانی مناسب و زندگی سالم توانستند سال ها در اروپا بازی کنند. بازیکنی که نتواند خودش را با علم روز فوتبال دنیا وفق دهد قطعا دچار ضعف می شود. فوتبال حرفه ای تنها به مستطیل سبز ختم نمی شود بلکه یک بازیکن نیاز به استراحت کافی و زندگی صحیح دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی به باشگاه ها بر می گردد تاکید کرد: یک بازیکن یا در آکادمی باید پیشرفت کند یا در همان دوران خردسالی جذب باشگاه شود تا رشد پیدا کند. وقتی باشگاه های ما به هیچ وجه توجهی به فوتبال پایه نمی کنند همین مشکل به وجود می آید که حالا فقر ستاره داریم.

ابراهیمی درباره شیوه تربیت بازیکن در آکادمی های خصوصی فوتبال نیز گفت: فوتبال در حال حاضر بدتر از قبل هم شده است. در گذشته استعدادهایی بودند که از خانواده‌های نه چندان پولدار به فوتبال وارد می شدند اما این روزها آکادمی های غیر استاندارد پول های آنچنانی می گیرند تا به زور بچه پولدارها را فوتبالیست کنند. بازیکنی که احتمال دارد تا حدی هم پیشرفت کند اما سقف فوتبالی او خیلی کوتاه است و آنها هرگز نمی توانند به فوتبال روز دنیا خودشان را نزدیک کنند. همین افراد هم باعث لطمه زدن به پرورش بازیکن با استعداد می شوند.

مربی پیشین پرسپولیس درباره عدم توجه روی مسائل اخلاقی بازیکن اظهار داشت: آموزش صحیح برای تربیت فوتبالیست حرفه ای وجود ندارد. حتی همین بازیکنان فعلی هم که می خواهند از سایر تیم های لیگ برتری به استقلال تهران و پرسپولیس می آیند جنبه شهرت و معروف شدن را ندارند. آنها خودشان را گم می کنند. چون شخصیت حرفه ای را بعضی از آنها ندارند. حالا شما تصور کنید این بازیکن برای زندگی حرفه ای در فوتبال اروپا چقدر نیاز به تربیت دارد. بدون شک اگر همین فرمول در فوتبال ایران وجود داشته باشد افت فاحشی در سطح باشگاهی و ملی خواهیم داشت.

کد خبر 4692704 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر ابراهیمی ستارگان فوتبال ایران آکادمی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد آندره استراماچونی کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان والیبال تیم ملی والیبال ایران کشتی فوتسال جام باشگاه های آسیا تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تکواندو تیم فوتسال مس سونگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات فوتبال گیلان، اظهار داشت: به صورت کلی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی گیلان برای کشور حائز اهمیت است و نقش زیادی در فوتبال ملی دارد. تعداد زیادی از نفرات ملی‌پوش ما الان گیلانی هستند یا فوتبال خود را از این استان شروع کرده‌اند. برخی از آن‌ها لژیونر هستند و برخی در لیگ برتر توپ می‌زنند.

بیشتر بخوانید: تاج: استقلال و پرسپولیس مشکل جدی برای کسب مجوز حرفه‌ای ندارند

وی افزود: تیم اول فوتبال ساحلی لیگ برتر ما برای گیلان است. در بخش بانوان نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا ملوان از همین استان پس از خاتون بم دوم شد. مدیر کل ورزش و جوانانش فوتبالی است. قربانعلی الماس‌خاله نیز بار دیگر به عنوان رئیس هیات انتخاب شد و امیدوارم با توجه به شرایطی که ما داریم، گام‌های موثرتری برای فوتبال استان بردارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: انتظار داریم گیلان به پایه فوتبال ساحلی آسیا تبدیل شود. سازمان منطقه آزاد ورزشگاه بسیار خوبی ساخته و بنا شد دوستان من هم به سرعت این محل را ببینند تا کسری‌هایش برطرف شود. اگر این کار انجام شود، شاید بتوانیم یک دوره مسابقات فوتبال ساحلی آسیا را در گیلان و رشت برگزار کنیم.

مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس به زودی حل می‌شود

تاج در واکنش به این موضوع که ظاهرا سرخابی‌های پایتخت موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشده‌اند، عنوان کرد: اصلا درمورد استقلال و پرسپولیس نگرانی جدی ندارم. این ۲ باشگاه بسیاری از مشکلات خود را حل کرده‌اند و وزیر ورزش نیز چهار جلسه در ایام عید با حضور من، مدیران باشگاه‌ها و مسئولان مجوز حرفه‌ای فدراسیون برگزار کرد. شرایط ۲ تیم خیلی نگران‌کننده نیست و نباید مردم را نگران کرد، اما کار درستی نیست که آن‌ها را امیدوار کنیم.

وی افزود: مشکل بدهی‌ها و بحث ساختاری را حل کرده‌اند و خوشبختانه یک کار استثنایی درمورد هیات مدیره‌ها انجام شد. گزارش بازرس قانونی و حسابرس قانونی را خوانده‌ام که خوب بوده، اما مشکل مالکیت مشترک باید حل شود. اطمینان دارم برای پرسپولیس به زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226954 برچسب‌ها استقلال تهران پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • ولخرجی بچه پولدارها برای زیبایی‌شان خبرساز شد
  • جواد خیابانی: تصادفی که داشتم باعث شد نتوانم فوتبال حرفه ای را ادامه دهم / فیلم
  • سقوط رعد پدافند و مس رفسنجان به لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال ایران
  • همین مانده رجائیان اخلاق حرفه‌ای را به نکونام یاد دهد!
  • رجبی: همین مانده رجائیان اخلاق حرفه‌ای را به نکونام یاد دهد!
  • مهاجم دو ملیتی از گل گهر سیرجان جدا شد
  • ابهام در پاسخ ایران بلای جان صهیونیست‌ها!
  • توضیحات مهم تاج درباره مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس
  • رونمایی از جوان‌ترین بازیکن لیگ 23 (عکس)
  • رونمایی از جوان ترین بازیکن لیگ بیست و سوم