Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:54:01 GMT

سرانه فضای ورزشی در مدارس کشور ۲۶ صدم مترمربع است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۰۳۳

سرانه فضای ورزشی در مدارس کشور ۲۶ صدم مترمربع است

مهرزاد حمیدی در سی امین دور مسابقات ورزش قهرمانی دانش اموزان دختر سراسر کشور در مقطع متوسطه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون سرانه فضای فیزیکی ورزشی در استان چهارمحال و بختیاری ۳۷ صدم مترمربع است که این میزان از میانگین کشور نیز بالاتر است و این استان رتبه سوم کشور را در سرانه فضای فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی ورزش دانش آموزی در حوزه نوسازی است و از بخش های مختلف هزینه می شود، تصریح کرد، در ۲ سال گذشته ۷۸۰ سالن ورزشی و مجموعه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود داشت که بیشتر آنها تکمیل شده است و به بهره برداری رسیده و یا تا اوایل مهرماه تکمیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، تامین تجهیزات و امکانات ورزشی و تکمیل و توسعه اماکن ورزشی نیمه تمام در سطح مدارس کشور روی ریل اتمام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۸۰ فضای ورزشی جدید تاپایان سال در داخل مدارس ابتدایی با تغییر کاربری و استفاده از فضاهای موجود تجهیز می شود.

به گفته وی ، ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس تاکنون افتتاح شده است که از این تعداد ۸ زمین چمن در مدارس استان چهارمحال وبختیاری بودده است.

وی با تاکید بر اینکه فضاهای ورزشی که در مدارس و یا جوار مدارس و مجتمع های آموزشی هستند ، اثر بخشی و کارایی بیشتر دارند ، افزود: توسعه اماکن ورزشی در مدارس به خصوص مدارس ابتدایی با اولویت مدارس ابتدایی پایه اول تا سوم دخترانه در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.

به گفته وی ، هم اکنون ۳ هزار و ۲۲۶ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان در کشور فعال است و احداث سالن‌های ۲۵۰ متری در مدارس دخترانه ابتدایی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سی امین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان دختر سراسر کشور در مقطع متوسطه اول در ۳ رشته شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک در شهرکرد در حال برگزاری است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳ درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌نهم فروردین _ در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش‌آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و ۲۰ سانتی‌متر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 745559

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه