Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@07:35:17 GMT

مردم به کارت جایگاه عادت کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۵۰۴۰

مردم به کارت جایگاه عادت کرده‌اند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد که طی یک هفته از اجرای طرح الزامی‌شدن استفاده از کارت سوخت شخصی، فقط 5 تا 6 درصد سوخت گیری‌ها با کارت شخصی انجام می‌شود. پیش از اجرای این طرح حدود یک تا دو درصد سوختگیری‌ها با کارت شخصی انجام می شد. علت این ناکامی نیز عرضه بدون محدودیت بنزین در جایگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجباری شدن استفاده از کارت سوخت، آن هم بدون محدودیت، پشتوانه‌ای برای اجرا ندارد و مردم نیز چندان به کارت سوخت شخصی روی خوش نشان نمی‌دهند. به هر حال این تصمیمی است که در میان سران قوا گرفته شده و قرار است به مرور سازوکارهایی برای آن طراحی شود.

یک میلیون و 600 هزار کارت سوخت جدید

24 میلیون خودرو و موتورسیکلت در ناوگان حمل و نقل کشور تردد دارند که برای آنها کارت سوخت هم صادر شده است اما برخی از مالکان یا کارت خود را گم کرده‌اند یا اصلاً تحویل نگرفته‌اند. برخی هم رمز خود را فراموش کرده‌اند. چند ماهی است که نهادهای مربوطه در حال بررسی آمار و درخواست‌های داده شده برای کارت سوخت هستند تا تمام خودروها و موتورسیکلت‌ها پیش از جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها دارنده کارت شخصی شوند. روش‌های صدور کارت جدید، فعال کردن و بازیابی رمز هم به تفصیل بارها بیان شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که یک میلیون و 600 هزار کارت سوخت جدید نیز در این مدت صادر شده و این روند ادامه خواهد داشت تا به تمام درخواست کنندگان کارت سوخت داده شود. ثبت نام جدید هم انجام می‌شود. به‌طوری که روزانه 30 هزار نفر برای صدور کارت سوخت المثنی درخواست می‌دهند که البته با این اقدام کارت قبلی از رده خارج می‌شود. به گفته مقامات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بزودی محدودیت‌های جدیدی بر کارت جایگاه‌ها اعمال می‌شود تا این طرح یک گام دیگر به جلو برود. محدودیت‌هایی نظیر حجم معین در هر بار سوخت گیری.

کارت سوخت، سیاستی به نفع تولید و اشتغال

کارشناسان انرژی کشور معتقدند که الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی، ابزاری برای کاهش قاچاق در شرایطی است که اصلاح قیمت‌ها اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر این میزان مصرف داخلی را نیز می‌توان از این طریق دقیق‌تر بررسی کرد. علی شمس‌اردکانی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران درباره اهمیت الزامی شدن استفاده از کارت سوخت توضیح می‌دهد:«کارت سوخت یک دستاورد ملی است که می‌تواند منجر به کاهش قاچاق سوخت از مرزهای کشور و به دنبال آن کمک به تولید و اشتغال شود. باید از این سیاست حمایت شود.» وی ادامه می‌دهد: «کارت سوخت از خروج غیرقانونی سرمایه‌های کشور جلوگیری خواهد کرد و کمک می‌کند که این سرمایه به نفع تولید و اشتغال صرف شود.» شمس اردکانی می‌گوید: «اگر این بار کسی طرح الزامی شدن استفاده از کارت سوخت را با چالش مواجه کند، احتمالاً با قاچاقچیان سوخت ارتباط دارد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین کارت سوخت قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح سی‌وهفتمین جایگاه سوخت مایع در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح جایگاه سوخت اختصاصی دنا در یاسوج، اظهار کرد: این باب جایگاه سوخت مایع جهت رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به هموطنان واقع در یاسوج، مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این جایگاه سوخت با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و دارای شش تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است، افزود: با افتتاح این جایگاه سوخت، تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷ جایگاه رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه جدید سوخت اختصاصی دنا در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد ریال واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج، از ناحیه مرکزی به‌صورت رسمی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و با افتتاح جایگاه سوخت برای تعداد ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد و مشغول به فعالیت شدند.

وی توسعه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث این جایگاه سوخت برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و هموطنان برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد رفاه حال همشهریان وخدمات‌رسانی مطلوب‌تر جهت احداث جدید جایگاه‌های سوخت در سطح استان، بر اساس دستورالعمل‌های صادره از مراجع مربوطه دعوت به همکاری می‌شوند.

کد خبر 747267

دیگر خبرها

  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی