Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت ژاپنی‌ها با پیوستن به ائتلاف آمریکایی در تنگه‌هرمز، نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه، اظهارات جدید ترامپ در مورد مذاکره با ایران و اعلام آمادگی صنعاء برای رایزنی با کشورهای خواهان پایان جنگ یمن از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جریمه ۱۲ میلیون دلاری بانک انگلیسی برای تراکنش مالی با ایران نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، اسکای نیوز گزارش داد بانک استاندارد چارترد برای عدم جلوگیری از نقض تحریم‌ها، با پرداخت جریمه مواجه است.

بر اساس این گزارش، اداره اجرای تحریم‌های مالی انگلیس که شامل افسران پلیس و اطلاعاتی به همراه مقامات وزارت بازرگانی است، به این بانک اطلاع داده است که در نظر دارد تا آن را در هفته‌های آتی، بیش از ۱۰ میلیون پوند (۱۲.۱۵ میلیون دلار) جریمه کند.

اسکای نیوز جزئیات بیشتری ارائه نداده است و استاندارد چارترد نیز از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد.

استاندارد چارترد در ماه آوریل ۱.۱ میلیارد دلار به مقامات آمریکا و انگلیسی برای هدایت تراکنش‌های مالی که تحریم‌های علیه ایران و دیگر کشورها را نقض کرده بود، پرداخت کرد.

مخالفت ژاپنی‌ها با پیوستن به ائتلاف آمریکایی در تنگه‌هرمز

بر اساس نتایج نظرسنجی سراسری که توسط خبرگزاری کیودو انجام شده است، بیش از نیمی از مردم ژاپن با پیوستن نیروی دفاعی این کشور به ائتلاف نظامی پیشنهادی آمریکا در خلیج‌فارس مخالفند.

بر اساس این نظرسنجی ۵۷.۱ درصد از مردم ژاپن با پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز مخالف هستند.

پیش از این نیز تاکه‌شی ایوایا وزیر دفاع ژاپن اعلام کرده بود که ژاپن قصد ندارد در ائتلاف بین‌المللی گشت‌زنی در تنگه هرمز شرکت کند.

نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه

نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه برای پنجمین بار با میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد.

این نشست چهارشنبه 20 شهریور ماه (11 سپتامبر) در آنکارا برگزار می‌شود.

ادلب، منبج و شرق فرات از محورهای مورد مذاکره در این نشست است. توافق ترکیه و آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، روند سیاسی دنبال‌شده در سوریه و همچنین روند تدوین قانون اساسی و کمک‌های انسانی طی ماه‌های اخیر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در حاشیه این نشست، دیدارهای دوجانبه مقامات سران روسیه، ترکیه و ایران نیز برگزار می‌شود.

اولین نشست سه‌جانبه در سوچی برگزار شد، دومین آن در آنکارا، سومین در تهران، چهارمین نشست در سوچی و پنجمین آن نیز در آنکارا برگزار می‌شود.

ششمین نشست سران نیز در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین نشست 4جانبه سران ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان نیز پس از نشست سه‌جانبه در استانبول برگزار خواهد شد.

این دومین نشست از این دست است که درباره سوریه برگزار می‌شود.

ترامپ: ایران می‌خواهد مذاکره کند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در پاسخ به سوالی درباره رفع توقیف نفتکش ایرانی در جبل طارق پاسخ داد که ایران می‌خواهد با واشنگتن مذاکره کند!

مقامات جبل طارق روز پنج شنبه حکم رفع توقیف نفتکش ایرانی را صادر کردند. دولت ترامپ بلافاصله خواستار ادامه توقیف این نفتکش شد اما رئیس دولت محلی جبل طارق روز یک شنبه درخواست آمریکا را رد کرد. 

نفتکش ایرانی گریس 1 قرار است تا ساعاتی دیگر آبهای جبل طارق را ترک کند.

ترامپ همچنین گفت که واشنگتن با طالبان افغانستان مذاکره خوبی داشته است.

ترامپ درباره تحولات هنگ کنگ نیز خطاب به چین گفت: سرکوب میدان تیان آن من در هنگ کنگ به مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن آسیب خواهد زد. 

اعلام آمادگی صنعاء برای رایزنی با کشورهای خواهان پایان جنگ یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در سخنانی گفت که حاضر است برای گفت‌وگو درباره پایان جنگ یمن، به هر کشور عربی و اسلامی که تمایل به پایان تجاوزگری ائتلاف سعودی دارد، سفر کند.

عبدالسلام با بیان اینکه «ملت یمن سال پنجم گرسنگی شدید ناشی از محاصره کشورشان را تجربه می‌کنند»، افزود: «از هیچ تلاشی برای بیان حقایق جنگ یمن و رساندن پیام مقاومت مردم این کشور و بی‌فایده بودن ادامه جنگ و محاصره به گوش جهانیان دریغ نخواهیم کرد».

به گزارش المسیره، سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: «ما برای سفر به کشورهای عربی و اسلامی که خواستار جلوگیری از ادامه جنگ یمن هستند، آماده هستیم».

این اظهارات عبدالسلام در حالی مطرح می‌شود که وی اخیرا در راس یک هیات یمنی به تهران سفر و با مقامات ایرانی و برخی از سفرای کشورهای اروپایی در تهران دیدار و درباره پایان جنگ یمن گفت‌وگو کرده است

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران برجام آمریکا اروپا نامه آملی به یزدی سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی امروز با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بنا بود  غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدیدی هم برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های سیاستی مشارکت مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم  نه فقط در بخش اطلاع و نظارت که در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

استارت مجدد تامین مالی پروژه‌های ایران توسط بانک توسعه اسلامی

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وزیر اقتصاد درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • شمس‌‍آذر هم جریمه مالی شد و هم معنوی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت